Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus ZenBook UX305CA-FC022T Review

N1v3K 25 oktober 2015, laatste update op 26 oktober 2015, 2.472 views

Asus ZenBook UX305CA-FC022T

Niet zo krachtig en supersnel als de i5's en i7's, maar als je net als ik niet veel meer doet dan wat Office-werk, eenvoudige foto bewerking en het internet op wil, heb je hier een prima apparaat aan.

Pluspunten

• Nieuwe Skylake m3 processor
  • 8 GB RAM
  • Lichtgewicht en toch een fraaie, stevige behuizing
  • Muisstil
  • Accuduur
  • Zeer zuinig
  • Compleet met sleeve en poetsdoekje

Minpunten

• Geen toetsenbordverlichting
  • Asus software
  • Behuizing gevoelig voor vingerafdrukken

Sinds gisteren deze nieuwe uitvoering van de Zenbook in gebruik.
Het is mijn eerste laptop van een dergelijk formaat. Hiervoor bijna 7 jaar met een 17" Dell Studio laptop gedaan.
In het begin dus even wennen, maar ik ben er nu al helemaal weg van.

Het enige wat eigenlijk nog ontbreekt is de toetsenbordverlichting.
Een half minpuntje is nog dat er een verloopstekkertje bijzit voor de ethernet aansluiting, evenals dat er geen volwaardige HDMI aansluiting op zit. Maar dat kan natuurlijk ook niet in zo'n klein formaat.

Heb jij ook een Asus ZenBook UX305CA-FC022T?

Tot dusver heb ik 10 tot 12 uur gewerkt met een volle accu lading.
En dan heb ik het over wat software verwijderen en installeren, foto's en filmpjes (youtube) bekijken en surfen op internet :)
Dank je. Nice, ik hoopte daar al op -- net als jij ben ik serieus aan het overwegen mijn laptop met deze te vervangen.

Toch nog 2 vraagjes:

1. Waar heb je 'm gekocht? Ik heb zitten zoeken, maar kan nergens bedrijf vinden die 'm al nu al verkoopt.
2. Ik las ergens dat er gewoon een standaard M.2 harddisk in zit die je kan vervangen... maar las elders weer dat ze anti-garantie-stikkertjes erop hebben geplakt (op de buitenkant van de schroefjes of op de M.2 schijf zelf) wat dit onmogelijk maakt. Ik was aan het overwegen het ding te kopen en er vervolgens meteen een Samsung EVO in te stoppen... :) dat gaat alleen niet werken als de garantie daarmee vervalt. Kan je hier wellicht hier nog iets over zeggen?
1. Ik had deze gezien in de pricewatch toen ie nog niet beschikbaar was en heb toen een alert ingesteld. Afgelopen vrijdag kreeg ik de melding dat ze hem bij Coolblue verkochten en heb hem toen meteen besteld en zaterdag opgehaald. Nu is ie daar inmiddels inderdaad niet te koop.
2. Op de onderkant zitten er geen stickers of verzegelingen op de schroefjes. Ik heb de Zenbook zelf niet opengemaakt, dus over de schijf zelf kan ik niks zeggen.

De Zenbook is dichtgemaakt met een 10-tal minuscule torx-schroefjes. Maar zogezegd kun je die gewoon benaderen, mocht je hem open willen maken.

[Reactie gewijzigd door N1v3K op 28 oktober 2015 09:32]

Dank je wel voor de informatie! Klinkt goed.

Heb 'm ook maar even aangevraagd bij Coolblue. Als het niet te regelen is met de harddisk zien we wel weer verder.
Ik ben benieuwd, hoe lang gaat hij mee op een accu? Kan je daar iets over zeggen?
Ik ben ook ge´nteresseerd in deze laptop! 8GB lijkt me zat, maar toch heb ik een vraag hierover. Kan de laptop soepel meerdere taken draaien? Bijv. spotify en meerdere tabbladen tegelijk open? En ik las ergens dat de laptop hoge kwaliteit film niet aan kan, klopt dit? alvast bedankt voor uw reactie
Meerdere taken is geen probleem. Ik heb hier vaak ook een Excel, wat Chrome tabs, de Sonos applicatie etc openstaan. Downloaden doe ik er niet mee; dat laat ik aan de NAS over :)
Daarover gesproken.. een film over het netwerk streamen van diezelfde NAS is geen enkel probleem. Ik gebruik zelf VLC en de 45 GB mkv van Interstellar start en speelt soepeltjes.
Dat deze ultrabook geen hoge kwaliteit film aan zou kunnen, lijkt me dus onzin.
Hoe het zit met gamen, zou ik niet kunnen zeggen, want dat doe ik er niet mee ;)
Dankjewel voor de snelle reactie! Dit is precies wat ik wou weten :) ik twijfelde nog even, omdat de reviews over de m3 processor vrij negatief waren, maar als ik dit zo hoor valt het reuzen mee.
Kan niet wachten tot de laptop weer beschikbaar is :)