Eizo FlexScan L778 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Review

Sinneron 20 augustus 2005, 171 views

Eizo FlexScan L778 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Zwart)

Pluspunten

• Zwart is echt zwart
  • Kleuren zijn levenecht
  • Enorm veel instellingsmogelijkheden
  • Speakers klinken goed
  • Brightness sensor
  • 5 jaar garantie

Minpunten

Na 5 TFT's in mijn bezit gehad te hebben (NEC 1970GX, Sony SDM-hs94P, Samsung 913N, BenQ FP937S+) heb ik nu eindelijk het ultieme TFT scherm gevonden. Bij dit scherm is zwart gewoon zwart en niet grijs zoals bij de andere schermen. Ook zijn de kleuren gewoon het mooist. Daarbij komt nog dat dit scherm de meeste instellingen heeft waardoor je altijd krijgt te zien wat je wil zien. Over het zogenaamde ghosting effect ben ik zeer tevreden want dat zie ik bij dit scherm niet optreden, het ziet er in mijn ogen nog beter uit dan bij de andere schermen maar dit zou ook subjectief kunnen zijn. Wat ook erg handig is is de sensor welke de brightness automatisch instelt afhankelijk van het omgevingslicht. En tenslotte ben ik over de speakers ook tevreden deze geven in verhouding met de grootte een goed geluid. Het enige nadeel is misschien de prijs maar daar krijg je wel 5 jaar garantie voor terug.

Kortom : Het ultieme 19 inch scherm.

Heb jij ook een Eizo FlexScan L778 (19", 16ms, D-sub/DVI-D, Zwart)?