AVM FRITZ! WLAN Repeater 310 (Duits) Review

Maestro J 18 oktober 2015, laatste update op 18 oktober 2015, 179 views

AVM FRITZ! WLAN Repeater 310 (Duits)

Een goed product met een goed bereik wat doet dat het moet doen. Installeren ging niet helemaal soepel. Maar ook dit is uiteindelijk goed gekomen. Tot dusver tevreden.

Pluspunten

• Niet te groot formaat
  • Goed bereik en sterk signaal

Minpunten

• Onduidelijk hoe te resetten
  • Kost je een stopcontact
  • Vormgeving is niet geweldig

Beheerbaarheid Score: 3
Na het lezen van de recensies van verschillende repeaters uiteindelijk gekozen voor de AVM Fritz 310.

Heel moeilijk is het allemaal niet. Er zijn drie verschillende manieren om de repeater op te nemen in het netwerk.
  • Door middel van de WPS-knop, dit moet dan ondersteund worden door de router.
  • Door middel van het installeren van software. Alleen ondersteuning voor Windows.
  • Door middel van de browser.
Persoonlijk heb ik gekozen voor de laatste optie. Op zich is dit vrij eenvoudig. Je steekt de repeater in het stopcontact, zoekt hem op in jouw lijst met draadloze netwerkverbindingen, maakt verbinding met het netwerk en logt -d.m.v. een url- in op de repeater. Vervolgens kun je deze dan instellen.

Helaas voor mij verliep dit niet geheel vlekkeloos en bleef hij hangen bij het zichzelf toevoegen aan mijn netwerk.

Uiteindelijk besloot ik hem te resetten, De vraag was toen hoe dit moest. Dit kon ik nergens terugvinden in de handleiding. Hoewel ik een vermoeden had dat dit met de WPS-knop moest plaatsvinden -aangezien dit de enige knop op het apparaat is en uit het stopcontact halen niet werkte- was mij niet direct duidelijk hoe. Uiteindelijk heb ik de knop maar zeer lang ingedrukt waarna hij inderdaad gereset was. Het had handig geweest als dit ergens duidelijk vermeld stond.

Vervolgens de installatie opnieuw doorlopen waarna hij het direct deed. Nog steeds werkt het product naar volle tevredenheid.

Hoewel ik van te voren wist hoe het product er uitziet, zou ik hem niet direct in het zicht plaatsen. Daarvoor vind ik de vormgeving niet goed genoeg. Wat ik persoonlijk een nuttige feature zou vinden is de mogelijkheid om het stopcontact te kunnen nblijven gebruiken.

Heb jij ook een AVM FRITZ! WLAN Repeater 310 (Duits)?