Kingston HyperX Cloud II Red Review

korsten 18 oktober 2015, 235 views

Kingston HyperX Cloud II Red

Geweldige headset voor een heel leuk "prijsje"

Pluspunten

• goed geluid
  • zowel USB als 3,5mm jack aansluiting
  • losse mic

Minpunten

• strak op het hoofd

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Hallo Tweakers,

Hierbij het verhaal van Korsten en de nieuwe headset.

Er was eens een tweaker die abo is, niet te lang geleden kreeg hij een uitnodiging voor een abo middag. Omdat deze tweaker altijd van een leuk middagje houd gaf deze tweaker zich natuurlijk op voor de abo middag. Bij binnenkomst op het tweakers hoofdkantoor kreeg deze tweaker net als alle andere bezoekers een lotje, een gelukslootje zou het later worden.

Aan het eind van de middag van werden er een aantal prijzen verdeeld onder de door middel van het trekken van lootjes uit een mooie grabbelton. Deze tweaker had het geluk om lootje 220 te hebben die als derde genoemd wordt. Na op het podium verschijnen van de 3 gelukhebbers moesten we aan een rad van fortuin draaien om te bepalen welk van de 3 prijzen ieder zou winnen. Deze tweaker mocht als tweede draaien en kwam daarmee uit op de tweede plek en kreeg daarmee de tweede prijs. In dit prachtige prijzen pakket zat een flinke doos van Kingston, dit kon niet het geheugen zijn wat er in het pakket ook zat. Maar dat moest wel een headset zijn. Een gamingheadset nog wel. Iets wat deze tweaker nog soms doet maar wel absoluut leuk vind om te doen. Helaas is er niet altijd tijd voor.

Ik heb geen foto's gemaakt van de unboxing maar dat zullen de meeste van jullie waarschijnlijk toch niet zo veel uit maken. Wel kan ik jullie vertellen dat de verpakking subliem is. Een grote buitendoos met daarin een stevige rode doos die alleen voorzien is van de tekst hyperx en verder helemaal geen tekst bevat.

In de doos zit de headset zeer goed verpakt in schuim waarin de vorm van de headset is uitgesneden. Daarnaast is er uitsnede gemaakt voor de USB aansluiting, de losse mic en een splitter (waarvan ik de functie nog niet zeker weet) en zit in de loze ruimte van tussen de boog van de headset en de speakers een set van 2 oorpads. De mic en de usb aansluiting heb ik gebruikt en zal ik zo bespreken maar eerst...

De headset

Na het uit de doos halen van de headset merk je gelijk dat de bouwkwaliteit erg goed is. Alles aan de headset voelt stevig aan en het ziet er ook allemaal goed afgewerkt uit, helemaal als je het vergelijkt met mijn vorige headset een Logitech USB Headset H390. Alle kabels van de headset zijn voorzien van een sleave en dus niet een gewone kunststof omhulsel, dit geeft het gevoel dat alle kabels veel steviger zijn en kabelbreuken niet zomaar zullen optreden. Iets wat mijn vorige headset helaas wel is overkomen.
de boog die over je hoofd gaat is voorzien van een zachte kussen welke comfortabel zit. de oorstukken kunnen individueel velengt worden om de perfecte positie om je hoofd te krijgen. De metalen delen die uit de boogkomen en de oorstukken op z'n plek houden zijn rood, geborsteld aluminium. De manier waarop de oorstukken zijn bevestigd zien en voelen stevig aan en zal niet snel kapot gaan. De oorstukken zitten stevig om het oor heen. De headset is erg geluidsdempen, je hoort weinig tot geen omgevingsgeluiden, heb de deur bel gemist vanmiddag. Het enige probleem dat ik heb is dat deze headset na een langere tijd wat klemmend kan zijn. Dit kan te maken hebben met de grote van het hoofd, ja ik heb een groot hoofd :).

Het geluid dat de headset produceert is van goede kwaliteit, op de USB aansluiting zit een knop om te schakelen tussen 7.1 en waarschijnlijk 2.0, ik kan daar geen specs over vinden. Mocht je een audio bron hebben welke 7.1 is zal de headset dit ook zo laten klinken. Zelf heb ik dit niet kunnen testen, heb tot nu toe alleen een 2.0 en 5.1 bron gehad. Bij de 5.1 bron is goed hoorbaar dat de het geluid niet stereo is, ik weet niet goed hoe ze het doen aangezien er maar 2 speakers zijn in de headset.

De USB aansluiting
De kabel van de USB aansluiting is 2 meter lang, dit is een goede lengte voor mijn situatie. Met deze lengte kan je de kabel goed wg werken. aan het eind de kabel zit een kastje waarin Kingston een DAC heeft geplaatst, 2 knoppensets om zowel het volume van het geluid als de microsoft afzonderlijk van elkaar te kunnen bedienen, een knop met de tekst 7.1 en een schakelaar aan de zijkant om de microfoon te muten.

De knop met te tekst 7.1 heeft de functie om te schakelen tussen 7.1 en stereo. Dit is ook iets wat echt werkt. Je hoort duidelijk verschil in achtergrond geluiden zonder dat het het voorgrond geluid wordt be´nvloed. Hierbij kom ik dan ook gelijk op het geluid dat de DAC produceert. Dit is zeer goed. Als vergelijkingsmateriaal heb ik alleen een Logitech USB Headset H390 waarbij het verschil in geluidskwaliteit er groot is. Het geluid wat de Kingston produceert is veel rijker dan de logitech. Ook is het geluid ene stuk harder, ik had in Windows het algemene volume normaal rond de 30% zitten en bij het gebruiken van de Kingston heb ik dit terug geschroefd naar ongeveer 20%.

De knoppen om het volume van zowel de speakers als de microfoon goed en stevig aa. Deze zullen niet snel slijten, het enige dat ik hieraan mis is iets van een puntje of dergelijke zodat je deze ook blind kan gebruiken. Ik moet nog steeds kijken welke knop ik moet hebben. Op de achterkant zit een klip om de DAC aan een kleding stuk vast te maken. De klip is voorzien van een veer om deze stevig aan de kleding vast te maken, dit werkt goed. Het gevoel hierbij is dat dit ook niet snel zal begeven.

De Mic
Het leuke van de mic is dat deze los meegeleverd wordt en dus niet vast aan je headset zit. Alleen wanneer jij hem nodig hebt kan je hem aansluiten. De aansluiting hiervoor is verstopt op de linker oordeel, dit wordt afgedekt met een rubberen dopje. Wanneer je deze weg haalt kan je de mic aansluiten door de mini jack aansluiting. Dit werkt fijn en eenvoudig. Het is vooral prettig als je niet altijd gebruik maakt van de mic en deze in de weg vind zitten zoals bij sommige headsets kan gebeuren.

De kwaliteit van de mic is goed, ik heb hem nog niet uitgebreid uitgeprobeerd en kan er dus nog niet veel over zeggen.

De prijs en eindoordeel
Omdat ik de headset heb gewonnen is het natuurlijk de prijs waard, voor de winkel prijs krijg je een headset van goede kwaliteit die goed verpakt is en van de juiste set features is voorzien.

P.S. Dit is mijn eerste review, mocht je nog iets willen weten hoor ik dat graag.

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud II Red?

Reviews door de redactie

Off-topic: https://secure.tweakers.net/aboshop/ :)

Keurige en beknopte review! Zodra ik mijn prijs binnen heb (jaja Kingston was de prijs vergeten 8)7 ) zal ik daar ook zeker een review van maken!
Hey Man,

Das wel lullig, hoop dat je het toch nog snel binnen krijgt.

Groeten Korsten.