Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rii Mini Wireless Keyboard i28C Review

Tuinhark 18 oktober 2015, laatste update op 18 oktober 2015, 848 views

Rii Mini Wireless Keyboard i28C

Aangezien smart TV's en slimme mediaspelers toch nooit op kunnen tegen een Windows PC (met bv Kodi) met de TV als extern beeldscherm, zocht ik een klein draadloos toetsenbordje met touchpad en backlight, om mijn PC mee te bedienen vanaf de bank. Enter: de Rii mini i28 van Riitek

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Backlight
  • Ingebouwd touchpad
  • Erg geschikt voor gebruik in Kodi
  • Ligt erg lekker in de hand
  • Volwaardig toetsenbord, alle essentiŽle toetsen aanwezig

Minpunten

• Touchpad heeft geen voelbare randen
  • Touchpad is erg klein (plaatsing aan de achterzijde was misschien een optie?)
  • Het bereik is beperkt tot ongeveer 4 meter (zonder obstakels)
  • Accu niet vervangbaar

Enter: de Rii mini i28 van Riitek

Dit is een volwaardig toetsenbord dat via USB wordt aangesloten op je PC. De connector onderhoudt een draadloze verbinding met het toetsenbord, dat veel weg heeft van een gamecontroller.

Om met de deur in huis te vallen: ik ben er weg van. Ja, het is soms wat behelpen omdat het toetsenbord klein is, maar je zult het doorgaans niet gebruiken voor invoer van grote stukken tekst. Voor het bedienen van de mediafuncties op je PC, volstaat het meer dan voldoende.

De backlight is wat mij betreft essentieel (want donkere woonkamer om films/series in te kijken) en bij dit toetsenbord voldoet die uitstekend.

Het ingebouwde touchpad is een handige feature, die voor mij niet essentieel bleek. Ik gebruik de touchpad weinig omdat Kodi prima keyboardnavigatie ondersteunt. Verder voldoet de touchpad wel. De muisknoppen zijn als shoulderbuttons op het keyboard geplaatst.

Er is nog een functie om het toetsenbord als een soort Wii-controller (een "air mouse") te gebruiken. Dat is wennen en grappig, maar uiteindelijk niet voor mij geschikt. Geen gemis wat mij betreft.

Tenslotte heeft het toetsenbord nog een 3,5mm jack waarmee je een koptelefoon kunt aansluiten. Kennelijk kun je geluid streamen van je PC naar het keyboard. Ik heb het niet aan de gang gekregen, ik zie in Windows ook geen nieuw audio playback device vermeld. In de bijgeleverde (beknopte) handleiding staat er niets over vermeld. Ik vind ook dit geen gemis.

Kortom: zoek je een klein draadloos toetsenbord met backlight of gewoon een afstandsbediening voor Kodi, dan is dit apparaatje prima geschikt.

Heb jij ook een Rii Mini Wireless Keyboard i28C?