Specificaties 4-poorts USB 3.0 hub - Bekijk alle specificaties

Raidsonic Icy Box 4 Port USB 3.0 hub with USB charge port Review

commentator 17 oktober 2015, laatste update op 8 augustus 2016, 738 views

Raidsonic Icy Box 4 Port USB 3.0 hub with USB charge port

Ik zocht een USB hub met eigen stroomvoorziening om een Raspberry PI aan te sluiten en deze via de hub van stroom te voorzien en daarnaast meteen de harde schijven aan te sluiten zodat deze ook na stroomuitval weer meteen herkend worden.

Pluspunten

• stevig
  • snel
  • aparte aansluiting om smartphone te laden

Minpunten

• prijs
  • poorten kort op elkaar

Features Score: 4
De ICY BOX IB-ac611 wordt geleverd met +5V / 3.5A adapter. Daarnaast is er een usb kabel bij om de hub op een apparaat aan te kunnen sluiten.

Een van de poorten heeft een geel/oranje kleur om mobiele telefoons e.d. op te kunnen laden. Ideaal dus om de Raspberry PI 2 van stroom te kunnen voorzien. Op een van de andere poorten zit een usb-stickje en op de Seagate 2TB schijf.

In tegenstelling tot het Sweex hubje wat ik er eerst gebruikte kan deze hub wel voldoende stroom leveren zodat de Raspberry zonder problemen weer kan opstarten na een stroomstoring.

Jammer is dat de ruimte tussen de poorten beperkt is. Zo kunnen er geen 2 usb-sticks naast elkaar. Op de foto is al te zien dat er nu 1 stickje in zit naast de voedingskabel voor de Raspberry en dat het stickje nu al iets scheef zit.

Update: 08-08-2016
Op een bepaald moment merkte ik ineens dat de RPI vreemde fouten ging geven en dat de hardeschijf begon/stond te tikken.
Nog iets later werd de harde schijf helemaal niet herkend. Na alles bekeken te bleek het blauw lampje op het hubje te blijven knipperen en bleek ook de stroom op de usbpoorten van het ding niet constant. Ding overleden en daardoor hardeschijf corrupt. Leve de offsite backup :)

Heb jij ook een Raidsonic Icy Box 4 Port USB 3.0 hub with USB charge port?

een goed review maar dat van dat stickje kan verschillen ik heb er die wat slimmer zijn