Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Shark Zone K30 Illuminated Gaming Keyboard Review

broederbrayn 14 oktober 2015, laatste update op 21 januari 2016, 294 views

Sharkoon Shark Zone K30 Illuminated Gaming Keyboard

Pluspunten

• Stevig
  • Typt zeer lekker voor de prijs
  • Goedkoop
  • Onboard geheugen
  • 3 profielen die je kan opslaan
  • Software zeer makkelijk te gebruiken
  • Windowsknop lock
  • 2 hoogte standen

Minpunten

• jammer dat kabel ook geel is
  • backlight niet overal goed verdeeld
  • foutje in software wat ik eenvoudig heb kunnen aanpassen
  • meegeleverde afneembare rubberen voetjes gaan snel los

Positieve puntjes:

Voor de prijs is dit toetsenbord een zeer mooi ding!
Als je niet bepaald een kleurenschema hebt in je set-up zal dit zeker geen probleem zijn, buiten dat het kabeltje misschien geel is.
De toetsjes doen het goed en de vergrootte spatiebalk zorgt voor een makkelijke duim bereikbaarheid.
Verder zijn de macrokeys makkelijk in te stellen en is de bijgeleverde software makkelijk te gebruiken, deze kun je buiten games om nog programmeren voor bijvoorbeeld sneltoetsen in te schakelen of voor een programma te openen wanneer je erop drukt, etc,...
Met het onboard geheugen kun je 5 profielen opslaan, het enige nadeel is dat je die niet alle 5 aankan zonder de software maar je kan er 3 gebruiken met behulp van de 3 'profile' knoppen aan de linker bovenzijde.
Verder is de witte backlight mooi helder en kan je deze ook veranderen met behulp van de meegeleverde software.
Zo kun je ze op 100%,50%,uit en pulsating kan zetten.
Ook zijn de mediaknoppen makkelijk in gebruik en is er ook een 'winlock' toets aanwezig, zodat je niet je game minimaliseert als je perongeluk op je Windowsknop drukt wanneer je aan het gamen bent.
Verder is het een gewoon toetsenbord.
Ook kun je je toetsenbord op 3 hoogtes zetten.

Negatieve puntjes:

De meegeleverde rubberen "voetjes" die je op de grootste steun pootjes kan zetten van het toetsenbord, zal je zelf moeten vast lijmen anders is de kans groot dat ze eraf vallen als 'm verplaatst.
Ook is er een minpuntje in de backlight van het toetsenbord, deze kan soms ongelijkmatig verdeeld zijn.
Iets wat ik persoonlijk jammer vind is dat de kabel geel is maar dat is voor iedereen anders.
Zo had ik ook een probleempje met het meegeleverde software die het verkeerde bestandje opende.
Maar dit heb ik zelf kunnen verhelpen door via eigenschappen van de automatisch ge´nstalleerde snelkoppeling een ander bestandje te laten openen.

Conclusie:

Voor de prijs is het zeker een mooi toetsenbord, maar wil je wat meer dan zou je beter in een iets duurdere kunnen investeren.
Ook is het kleurgebruik niet bij veel set-ups te gebruiken.
Maar heb je een laag budget en heb je niet bepaald een kleurschema in je pc dan is dit een echte aanrader.
En dat allemaal voor maar ▒30 euro!!!

Heb jij ook een Sharkoon Shark Zone K30 Illuminated Gaming Keyboard?

Hoi,
Ik heb m ook, maar na een aantal maanden erachter gekomen dat de backslash (toets boven de enter) toets t niet deed.
Na contact gezocht met mijn verkoper , een nieuwe gekregen, Maar na een paar weken weer die toets...
Na t binnen krijgen van het bord toetsen gecontroleerd en alles deed t.
Het is dus een toets die ik niet echt gebruik vandaar dat ik er zo laat achter kom dat ie t niet doet.

Kun je ff checken of de jouwe t nog wel doet?

Vindt t maar raar dat het op twee keyboards voorkomt..
Hoi Copyer,
bij mij doen alle toetsen het gewoon hoor,
jammer dat dit bij jou niet het geval was!