Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2015) Zwart Review

devin1992 14 oktober 2015, laatste update op 14 oktober 2015, 497 views

Google Chromecast (2015) Zwart

Dit was het wachten waard voor de mensen die geen Chromecast 1 hebben gekocht.

Pluspunten

• Super kwaliteit
  • Snel
  • Mooie prijs voor wat je er mee kan hooguit 11euro duurder dan de eerste chromecast

Minpunten

• Af en toe laad problemen met popcorn time maar dit kan aan popcorn zelf liggen

Geluidskwaliteit Score: 5
Dit is mijn eerste chromecast ik wachten in 2013 al express op Chromecast 2 aangezien ik de nummerr 1 niks vond traag de 2.4GHZ en eindelijk na bijna 3 jaar wachten de chromecast 2 met 5ghz en de snelheid is er mooi op vooruit gegaan wat ik alleen jammer vind is de adapter dit er bij aangesloten moet worden hoop dat dit ergens in de toekomst niet meer nodig is wie weet bij de Chrome cast 3

Heb jij ook een Google Chromecast (2015) Zwart?

laadproblemen met popcorn time ligt inderdaad aan popcorn time zelf. En aan je telefoon (?) of laptop die moet streamen.
Hoe verwacht je dat er geen adapter aangesloten hoeft te worden in de toekomst? Hij moet toch stroom krijgen. HDMI levert geen stroom hoor. Noch andere digitale inputs. Alleen USB levert stroom. Zou wel handig zijn als er in de toekomst TV's uitkomen die video/audio input ondersteunen via USB-C o.i.d. Dan zou het wel kunnen. Maar dat is er (nog) niet.
Ja dat dacht ik al haha en nee dat klopt ik begrijp wel dat het van stroom moet voorzien voordat het apparaatje HDMI levert maar idd het zou wel tof zijn als de tv het zou ondersteunen maar er komt heus wel een oplossing voor die adapter ik denk dat dit al in chromecast 3 al mogelijk zou zijn maar we zullen zien voorlopig zou dit ook 2 jaar kunnen duren.
Hoe dan? binnen twee jaar zie ik dat nog niet veranderen hoor. Zoals ik zeg, alleen USB kan stroom leveren. En er is nog nergens een indicatie dat er uberhaupt USB video en audio inputs worden gebruikt in tv's of monitoren. Laat staan dat het zo mainstream wordt (als HDMI nu de norm is) dat het toegepast kan worden in een chromecast.

Correctie trouwens, HDMI heeft nu wel een lichte spanning. 5V, 0.055A. Al weet ik niet exact waarvoor dat gebruikt wordt. Maar misschien dat er in de toekomst wel volledige mogelijkheid tot stroomvoorziening kan komen, dat zou inderdaad handig zijn. Nu wordt het volgens mij nergens gebruikt. Misschien in toekomstige versies van HDMI.