Zagg Invisibleshield Samsung Galaxy S6 edge Review

dennisk. 14 oktober 2015, laatste update op 14 april 2016, 3.010 views

Zagg Invisibleshield Samsung Galaxy S6 edge

Een van de betere screenprotectors om te gebruiken in combinatie met de Samsung Galaxy s6 egde (Plus) is de Zagg Invisibleshield. Een screenprotector die de edge goed beschermd en makkelijk te applyen is. Zelfhelend en een levenslange beperkte garantie. Thanks -Your Phone

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Makkelijk te applyen d.m.v. flacon met vloeistof
  • Beschermd de edge randen
  • Blijft goed zitten
  • Luchtbellen ontstaan bij het aanbrengen, trekken weg.

Minpunten

• Superconcentratie bij aanbrengen

Een goede screenprotector voor de Samsung Galaxy s6 edge, het was een zoektocht. Inmiddels maak ik twee maanden gebruik van de Invisibleshield screenprotector van Zagg en hij zit er nog net zo perfect op als bij het aanbrengen.

Inhoudsopgavehttp://i.imgur.com/VFncKwf.png

Na het ontvangen van mijn Samsung Galaxy S6 edge wilde ik zo snel mogelijk een goede screenprotector op het toestel. Ik irriteer mij namelijk mateloos aan kleine krasjes die kunnen ontstaan bij het gebruiken van de telefoon zonder screenprotector.

Tempered Glass screenprotectors zijn tegenwoordig het meest gewild als bescherming voor een telefoon. Met de edge is dit wel te verkrijgen, maar zijn de ervaringen heel wisselend. Over het algemeen is de kwaliteit van Tempered Glass screenprotectors voor de edge ondermaats (iets met moeilijk productieproces).

Na een korte zoektocht kwam ik uiteindelijk bij de Zagg Invisibleshield voor de s6 edge uit. Na een videopreview op de website van Coolblue besloten om deze te bestellen.

Zo gezegd, zo gedaan!

Over de specificaties is niet veel te zeggen.
De volgende punten zijn van belang:

(Er zit wat opgeplakt, wordt niet zo geleverd.)

Inhoud van de verpakking:
  • Twee screenprotectors, voor de voor- en achterzijde van het toestel
  • Stofdoekje
  • Flacon met vloeistof om de screenprotectors mee aan te brengen (kom ik later op terug)
  • Boekje met instructies
  • Squeegee (kom ik later op terug)
Wat foto's van de unboxing:

Van links naar rechts:
• Screenprotector (op de foto enkel voor de achterkant)
• Squeegee
• Shield spray
• Doekje

Het eerste wat je wil doen na het ontvangen van deze screenprotector is deze op het toestel plakken. In de installatieguide geven ze wat tips hoe je dit het beste aan kan pakken.

De stappen zal ik met jullie doornemen.

Stap I
Maak voor het aanbrengen van de screenprotector je telefoon schoon met het meegeleverde doekje. Spray wat van de vloeistof op het doekje en maak het scherm nog een keer schoon.

Stap II
Breng wat van de vloeistof uit de flacon aan op je vingers, zodat er geen vingerafdrukken achterblijven op de screenprotector.

Stap III
Haal de folie van de onderkant van de screenprotector eraf en spuit er wat van de vloeistof op om plakken tegen te gaan. Houdt de screenprotector vervolgens zo recht mogelijk boven je toestel te houden om vervolgens op je telefoon te applyen.

NOTE: Spuit de vloeistof niet rechtstreeks op het toestel. Dit wordt afgeraden door de fabrikant.

Stap IV
Zorg ervoor dat de screenprotector goed op je toestel zit en gebruik de Squeegee om de resterende vloeistof onder de screenprotector vandaan te drukken.

Het resultaat!
Het kan zijn dat er wat luchtbellen onder de screenprotector zitten, welke niet weg zijn te duwen. Geen zorgen! Binnen 48 uur na applicatie van de screenprotector zullen deze belletjes wegtrekken.

Coolblue heeft opgenomen hoe je de screenprotector op het toestel kan bevestigen, echter spuiten zij hier de vloeistof rechtstreeks op de telefoon. Of het schadelijk is, geen idee, maar de fabrikant raadt het af.

Zoals je mag verwachten, blijft de screenprotector goed zitten en laat die niet los. Ook in combinatie met de Spigen Tough Armor case voor de Samsung Galaxy s6 edge blijft de screenprotector goed zitten en ontstaan er geen luchtbellen aan de randen.

De gevoeligheid van het touchscreen gaat er zeker niet op achteruit en er is dan ook geen verschil merkbaar.

Momenteel ben ik niet in de gelegenheid een foto te maken van de door mij geplaatste screenprotector op mijn S6 edge, dus een foto van het resultaat volgt nog.

(bron: XDA)

Self-healing Nanocoating
Een belangrijk onderdeel van marketing voor deze screenprotector is de term Self Healing. Maar in hoeverre werkt dit nou in de praktijk?

De screenprotector voelt erg zacht aan en blijkt gevoelig voor hardere materialen. Zo is het mij wel eens voorgekomen dat ik per abuis mijn nagels in de screenprotector had staan, denk hierbij aan een klein putje/sneetje. Hoeveel tijd er precies overheen gaat om het te herstellen weet ik niet, maar herstellen doet het! De screenprotector blijft er strak uit zien met de afwezigheid van beschadigingen.

Zodra ik over een extra camera beschik, zal ik een testje doen en het een en ander fotograveren om te laten zien hoe lang de self-healing duurt in het geval van een sneetje/putje.

Mocht je op zoek zijn naar een screenprotector die de edge randen van de S6 goed beschermd, dan is de Invisibleshield zeker een aanrader. Naast de bescherming die het biedt, voelt het ook fijn tijdens het bedienen van de telefoon.

Het bevestigen van de screenprotector kost enige moeite, maar het resultaat mag er zijn. Met de meegeleverde Squeegee is het mogelijk om de vloeistof en luchtbellen vrij eenvoudig onder de screenprotector vandaan te duwen, zonder al te veel kracht te hoeven zetten.

Het kost wat, maar het was zeker het geld waard.

Bedankt voor het lezen!

plaats deze banner onder je eigen reviewtweakers - nomineer voor review van de maand

Special thanks to Deathgrunt!

Heb jij ook een Zagg Invisibleshield Samsung Galaxy S6 edge?

Ik heb in het verleden (+-4 jaar geleden) wel diverse Zagg Invisibleshields gebruikt en aangebracht op iPhone's en iPod's, maar die kregen allemaal na een tijd gebruiken een oranje/bruine kleur en kregen allerlei kleine putjes in de protector (zie deze afbeelding).

Ik ben benieuwd of jij het zelfde ervaart, en of dit dus nog steeds een 'issue' is met deze screenprotectors. De self-healing nano coating is ook wel interessant, werkt dit goed voor zover jij kan zien?
Goede vragen!

Die putjes waar je het over hebt en hoe dat zichtbaar is in het gelinkte plaatje is in mindere mate aanwezig. Dit is echter alleen zichtbaar met het scherm uit en het toestel in het licht houden onder een bepaalde hoek. Zodra ik de beschikking heb over een andere camera, dan zal ik hier een foto van posten.
Voor zover ik kan zien is er geen verkleuring opgetreden.

Voor wat betreft de self-healing: de screenprotect voelt zacht aan en is dan ook gevoelig voor kleine deukjes en krasjes door je nagels. De nanocoating zorgt er echter voor dat hier niets meer van terug is te zien. Hoe lang het duurt om te herstellen weet ik niet, maar het lijkt daadwerkelijk te functioneren. Erg gaaf! Ik zal dit stukje ook even toevoegen in mijn review.

Bedankt voor de feedback!
Dank je voor je review hij is goed en duidelijk _/-\o_
Bedankt MartyXL!

Ik doe het met plezier :)
Goede review! Heb je nog een foto van het resultaat?
Bedoel je een foto van het resultaat van de self-healing? Ik heb er over nagedacht om een foto te maken en te posten, echter is er niets te zien. Zo goed werkt het ;) haha
Ik bedoelde een foto van het scherm met de protector erop haha :)
Ik zal morgen even een foto maken en deze posten. Zodra het een en ander is aangepast zal ik hier even op reageren ;).
Ik heb een tweetal foto's gemaakt.

De links zijn:

[Reactie gewijzigd door dennisk. op 14 april 2016 17:51]