Philips Fidelio M2BT (Zwart) Review

bones 11 oktober 2015, laatste update op 12 oktober 2015, 181 views

Philips Fidelio M2BT (Zwart)

Bedraad klinkt hij echt zeer goed, een van de beste koptelefoons die ik uitgeprobeerd heb. Draadloos echter wat minder, en er zit ook een irritantie pieptoon in zodra er geluid gespeelt wordt, wat mij erg irriteerde dat ik hem na een paar dagen heb teruggestuurd. Ook lag bij netflex etc.

Pluspunten

• Zeer goede geluidskwaliteit met kabel
  • Comfort is top voor een on ear

Minpunten

• audio lag bij draadloos afspelen
  • Irritante pieptoon bij draadloos (amplifier noise?)

Sinds de geboorte van mijn zoon kan ik in de avonden het geluid niet meer zo hard zetten, aangezien de kleine al vroeg gaat slapen.
Aangezien ik een groot liefhebben van goed geluid bij games/films/muziek, en ik deze ook toch redelijk hard wil afspelen, was een goede koptelefoon dus noodzakelijk. Het liefst bluetooth zodat ik geen gedoe had met kabels.

Dus ik zonder reviews te hebben gelezen naar de Media markt Arena, en daar alle koptelefoons uitgeprobeerd met mijn eigen muziek. Ik wou ongeveer 250 euro uitgeven en de Sony MDR-10RBT klonk wel goed. Het vervelende daar was dat alles bedraad was, dus ik kon niks draadloos testen, en dat durfde ik dus niet aan.

Eenmaal thuis ging ik op zoek naar reviews van wireless koptelefoons, en kwam toen de Philips Fidelio M2BT tegen, die overal goed aangeschreven stond. Zelfs een award gehad bij Whathifi.com.

Ik deze dus blind besteld zonder deze te luisteren, en had deze de volgende dag binnnen.

Comfort
De meeste on ear koptelefoons zaten niet lekker, maar deze voelde gelijk heel goed aan. De koptelefoon is ook niet zo groot, en blijft daarom ook goed zitten tijdens beweging. Ook na een paar uur achter elkaar luisteren zit hij nog prima.

Geluid
Gelijk aangesloten op mijn ipad (bedraad), en Spotify en Netflix geprobeerd. De klanken van de Fidelio zijn echt ongelofelijk goed. Veel van mijn playlists opnieuw beluisterd, en hoor zelfs nieuwe instrumenten die ik nooit eerder hoorde. Er zit echt heel veel detail in het geluid, en ook het laag is niet overdreven aanwezig zoals bij de Sony koptelefoons die ik had uitgeprobeerd.

Bluetooth
Daarna de koptelefoon draadloos aangesloten, en merkte gelijk al dat er een irritante pieptoon aanwezig is zodra er geluid afgespeelt wordt. Bijvoorbeeld het unlocken van de iphone/ipad geeft een pieptoon die nadat het geluid stopt, ook weer verdwijnt. Hetzelfde treed ook op op mijn macbook, imac en windows computer.
Daarbij merkte ik dat bij Netflix de audio achter loopt op het beeld. Bedraad was dat niet het geval maar draadloos wel.
Op de macbook aptx aangezet omdat dat beter schijnt te zijn, maar ook dit had het probleem niet verholpen.

De koptelefoon is gewoonweg dus niet goed te gebruiken via bluetooth, en dat was nou juist hetgene waarvoor ik hem nodig had. Ik kan me ook niet voorstellen dat men dit niet heeft ondervonden bij de verschillende reviews.

Ik heb het 3 dagen volgehouden maar uiteindelijk teruggestuurd. Erg jammer want bedraad klonk hij echt perfect.
Ik heb daarna de Sony MDR-10RBT gekocht, maar die klonk een stuk minder, en had via bluetooth veel storingen (disconnects).
Uiteindelijk het hele bluetooth verhaal maar opgegeven, en een Bowers en Wilkins P7 gekocht.

Heb jij ook een Philips Fidelio M2BT (Zwart)?