Specificaties Actioncam, max 1920x1080 @ 30fps - Bekijk alle specificaties

GoPro HERO Review

Dennis_88 8 oktober 2015, 648 views

GoPro HERO

Fijn, compact cameraatje wat mooie video's kan maken.

Pluspunten

• Mooie kwaliteit film
  • Makkelijk bedienbaar
  • Accuduur
  • Veel accesoires voor te krijgen

Minpunten

• Geluidskwaliteit waterdichte case
  • Accu niet verwisselbaar
  • Fotokwaliteit niet super

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Ik was al enige tijd een beetje opzoek naar een leuk action cameraatje die in ieder geval waterdicht moest zijn en die ook tegen een stootje kon. Dan kom je al snel uit bij een GoPro camera, allen vond ik de prijs van de Hero 3 en 4 nogal veel voor mijn budget.

Bij de MediaMarkt kwam ik gelukkig de GoPro HERO tegen voor een bedrag van 125eu ( in de aanbieding ) en ik twijfelde geen moment!

Nadat ik de doos uitgepakt had, begon ik vrijwel direct met filmen en foto's maken. Handig apparaatje met een kindeenvoudig interface op de voorkant.

Beeldkwaliteit heb ik op meerdere instellingen geprobeerd en de meest ideale vind ik 720P 60FPS. Je zou ook op 1080P 30FPS kunnen maar dan loopt het beeld wat schokkerig. Foto's vind ik wat minder, maar dat is ieder zijn eigen mening.

Bediening is gemakkelijk, 1 druk op de knop en hij maakt een foto/film, daarbij wil ik wel even een behoorlijk nadeel geven, zodra je de GoPro op een selfiestick heb staan dan moet je alsnog je camera aan/uit zetten, oftewel er is géén remote voor, ook niet via je smartphone. De Hero 3 en 4 ondersteunen dat wel...

Zodra je het waterdichte klepje gemonteerd heb, heb je duidelijk geluidsverlies in je opname, iets om rekening mee te houden.

Kortom, een fijn cameraatje voor een leuke prijs!

Aanrader

Heb jij ook een GoPro HERO?

Leuk hoor! Veel plezier ermee.
Is deze net als de duurdere variant waterdicht tot 60 meter?
Nee deze GoPro is tot 40M waterdicht...
Ik vraag me uberhaupt af voor welke dagelijkse activiteit je op 40m gaat duiken, laat staan 60m :P
45 meter is me al gelukt. Hij moet wel altijd mee kunnen. Ik ga met duiken niet eerst naar boven. :+