Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser CX 1.00 (Zwart) Review

jordyS1 8 oktober 2015, 274 views

Sennheiser CX 1.00 (Zwart)

Voor het geld een leuke set oordopjes die zich nergens voor hoeft te schamen gezien de prijs. Zal het grote deel van het publiek kunnen bekoren, wil je goede (geluid)kwaliteit dan kun je deze beter overslaan en met een grotere smak geld op de toonbank komen voor een duurdere serie.

Pluspunten

• Hoog redelijk gedetailleerd voor prijsklasse
  • laag goed aanwezig
  • behuizing voelt degelijk aan
  • rubbertjes vallen niet snel af
  • Links/Rechts even lange kabel.

Minpunten

• 90 graden Jack WHY??
  • Laag rommelig
  • Erg weinig Dynamiek ( kan ook niet voor die prijs en enkele driver)
  • Zitten niet comfortabel, CX-300II zaten bijv. beter
  • Kabel dun.
  • Laag rendement
  • dopjes zitten niet lekker om de behuizing

Deze oordopjes gebruik ik als ik aan het reizen ben, op de bank een filmpje zit te kijken en dat soort dingen. Ze hebben het zwaar te verduren bij mij en hiervoor heb ik 3 keer de CX-300II gehad en die gingen ongeveer 3 maanden mee bij mij, ik ben benieuwd of deze het langer volhouden. Als Live Audio Engineer ben ik normaal een veel eisend luisteraar en weet ik hoe iets behoort te klinken, en wat ik zelf mooi vind. Maar wegens bovenstaande redenen maakt mij dat bij dit soort gebruiken eigenlijk niet uit.
Nu zal een dopje met 1 driver nooit goed kunnen klinken. Een goede 2 weg in-ear klinkt toch al een heel stuk beter dan een hele dure enkele driver.. Maar ik wil niet te veel gaan vergelijken met duurdere dopjes, al zal ik wel gaan vergelijken met de cx-300II.
Natuurlijk klinken duurdere series beter, Want als ze dat niet deden, waarom zouden fabrikanten ze dan maken?

Maar goed genoeg inleiding:

De Sennheiser CX-1.00:

Bouw kwaliteit/Kenmerken/Uiterlijke vertoning:

Het eerste wat me opviel aan deze oordopjes was de deels metalen behuizing, iets wat me meevalt voor deze prijs. Het 2 de wat mij opviel was de 90 graden Jack......
Ik heb een Note 3 en samen met niet al te grote broekzakken resulteert dit heel erg vaak in een discconnectie .. zeker op de fiets is dat echt heel irritant.
Persoonlijk had ik liever gezien dat Sennheiser een optie gaf tussen een rechte Jack en een 90graden variant. De kabel is heel erg dun, maar de prijs geeft geen andere optie dan productie kosten besparen. De kabel vind ik wel lang genoeg en ik vind het een voordeel dat alle beide dopjes dezelfde kabel lengte hebben.

Draag comfort:
ik vind ze niet echt fijn zitten, het is moeilijk om ze goed in mijn oor te krijgen.
De rubbertjes schieten vaak te ver over de behuizing waardoor ik veel van het laag verlies. Dit alles vond ik bij de CX-300II beter.
Al verlies je de rubbertjes niet zo gauw als bij de CX-300II.

Geluidskwaliteit/Kwantiteit:

De algehele geluidskwaliteit valt mij niet tegen, en is voor de prijs eigenlijk best wel goed. Desalniettemin is het zeker niet super, de lage tonen zijn goed aanwezig maar ik vind ze bijzonder rommelig en zitten natuurlijk het hoog heel erg in de weg. Maar dat kan niet anders met 1 driver, al zullen duurdere drivers er minder snel last van hebben.
Het hoog is zeker gedetailleerder dan de CX-300II. Maar dan nog mis ik een hele hoop.
De midtonen zijn acceptabel in balans en ik vind niet dat er idioot nare pieken in het totale frequentie bereik zitten. Wel zijn er wat rare piekjes en daaltjes maar niks waar hij zich voor hoeft te schamen (gezien de prijs)
Wat ik wel jammer vind is het gemis aan Dynamiek.
Luister je alleen moderne pop/dance dan ga je hier niks van merken omdat die muziek al vaak zo plat als een ruit is... maar bij wat complexere muziek valt het mij wel op..
Ook gaan ze niet echt hard, niet dat ik ze überhaupt hard heb staan maar het valt me op dat ik de volume knop 1-2 standjes hoger heb staan dan met de CX-300II.
Dus als je je oren wil verneuken dan is dit niet je beste keuze...

Ik vind niet dat ik heel kritisch naar oordopjes in deze prijsklasse moet kijken, want wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten beland achter een pilaar...

Raad ik ze aan:

Kom je van duurdere oordopjes af, ja dan gaan deze je tegen vallen... Maar dat doet van een BMW terug gaan naar een Dacia ook..
Zoek je iets voor weinig geld wat lekker klinkt voor on the go en heb je geen belachelijke eisen, ja dan zul je hier plezier aan hebben!. Draag comfort is heel erg persoonlijk, ga ze proberen om te kijken of ze passen voor jou.

Heb jij ook een Sennheiser CX 1.00 (Zwart)?

staat wel een aanduiding op :0
bovenaan het draadje wat naar de oortjes gaat.