Fitbit Charge HR Large Zwart (Zwart) Review

barrykonst 2 oktober 2015, 557 views

Fitbit Charge HR Large Zwart (Zwart)

Wanneer je gegevens over jouw lichaam wilt bijhouden, om wat voor reden dan ook, raad ik je de Fitbit van harte aan.

Pluspunten

• Mooi en degelijk ontwerp
  • Veel meetmogelijkheden
  • Uitgebreide app
  • Lange accuduur

Minpunten

• Intu´tiviteit kan beter
  • Geen standaard usb connector
  • Oproepnotificatie te traag
  • Niet waterdicht

Opladen
Nu ik de Fitbit drie maanden in bezit heb, kan ik wel stellen dat de batterijduur erg goed en stabiel is. Na 5 dagen krijg ik een melding op mijn telefoon dat de Charge HR aan de lader moet. Hiervoor gebruik je een vrij korte USB-kabel, waaraan helaas geen standaard connector zit. Hierdoor kun je de Fitbit niet met een gewone micro USB-kabel opladen.

Bluetooth
De Fitbit maakt verbinding met andere apparaten via Bluetooth. Voor het synchroniseren van gegevens werkt dit erg fijn, ook met de dongel voor je laptop. De notificatie voor oproepen komt steevast te laat door, waardoor het trillen pas begint als de ander al opgehangen heeft.

Het ontwerp van de Fitbit spreekt mij erg aan. Geen opvallend sporthorloge met een kleiner scherm, zonder veel in te boeten op het aantal meetopties. Het materiaal is erg degelijk en blijft nooit haken achter kleding. Het is jammer dat de Charge HR niet waterdicht is. Je huid kan het beetje lucht, tijdens het douchen, echter wel gebruiken. Geen perfecte score, maar met 4 sterren kan hij zich ook met de beste producten meten.

Lees mijn uitgebreide review van de Fitbit Charge HR

Heb jij ook een Fitbit Charge HR Large Zwart (Zwart)?