Corsair Gaming H1500 Review

Niels van Wooni 2 oktober 2015, laatste update op 2 oktober 2015, 237 views

Corsair Gaming H1500

Lees onder -->

Pluspunten

• Goed geluid met diepe bass
  • Voelt stevig en solide aan
  • Zacht om je oren en sluit goed af
  • Zit lekker om je hoofd
  • Persoonlijk vind ik bedraad fijn omdat je dan niet met accu's en opladen zit
  • Volumeregelaar in snoer
  • Mic is buigzaam en omhoog weg te klappen als je m niet gebruikt

Minpunten

• Geen

Goedemiddag,

Deze headset van Corsair van mn vriendin als cadeau gekregen en bevalt veel beter dan ik had gedacht!!

Had natuurlijk wel toegefluisterd dat het deze moest worden :-P, maar heb toch vrij lang zitten twijfelen of het deze nou echt moest worden.

Mn eisen waren het volgende:
- Wilde het liefst een Corsair omdat ik daar al mn keybord en muis+mat van heb.
- Liefst bedraad omdat ik niet zo'n zin had in accu's en opladen.
- Surround (belangrijk voor het gamen).
- Goede bass.
- Mocht voor het oog niet goedkoop overkomen.

Bij het uitzoeken kwam ik vrij snel op deze Gaming H1500 uit. Alleen na lezen van reviews en filmpjes op youtube werd er gezegd dat de surround perfect was, het draagcomfort en bouwkwaliteit waren ook goed, alleen de geluidskwaliteit niet zo. Hierdoor kreeg ik echt wel enige twijfel om op een ander merk over te gaan of een ander type die dan tegen mn wens in draadloos zou zijn. En omdat je niet in de winkel staat kan je ook niet even testen.

Bij mij kwam het in elk geval over alsof hij een blik geluid zou hebben en de bass niet sterk genoeg was. Wel werd er gezegd dat met de software een hoop af te stellen is en het daarmee wel wat beter zou zijn.

Daarom toch ervoor gegaan en is echt boven mijn verwachting!!
De bass is zuiver en mooi diep, de in game geluiden zijn top, en surround werkt ook perfect! En met muziek (mijn muziek) juist een geweldig geluid!

Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal snap waar hen mening vandaan kwam?
Ligt miss aan de computer of instellingen vanaf Windows?
Zelf luister ik veel house-muziek en wat ruigere soorten waarbij het om bass en hoge tonen gaat.
Het zou miss wel kunnen als je graag instrumentale muziek luister, dat daarbij de klanken anders klinken dan bv met de huiskamerinstallatie, of headsets die daarop gericht zijn, maar dat heb ik niet getest.
Verder geen bromgeluiden, vervormingen of andere ellende, werkt gewoon goed.
(Heb wel een zeer nieuwe computer, miss dat dat iets meehelpt)

Van mij krijgt hij echt de dikke 5 sterren omdat hij heerlijk zit, goed om je hoofd aansluit, solide is, mooi is afgewerkt, kwalitatief hoogstaand op me overkomt en bovenal.....
(voor mijn doeleinden) echt geweldig klinkt!!

Voor vragen mag je altijd een bericht sturen.

Met vriendelijke groet,

Niels van Wooning

Ps, werkte bij mij ook zonder software in 1 keer toen ik de usb aansloot, daarna uiteraard wel even de software gedownload op de site van Corsair.

Heb jij ook een Corsair Gaming H1500?