DXRacer King Gaming Chair (KF06-serie) Zwart Review

bistop1212 1 oktober 2015, laatste update op 9 oktober 2015, 2.212 views

DXRacer King Gaming Chair (KF06-serie) Zwart

Ik zelf ben in het bezit van een DXRacer OH/KF/NG en deze stoel is een prettige, stevige en zeer ergonomische stoel voor dan ook wel een pittig prijskaartje.

Pluspunten

• zeer comfortabel
  • goed ergonomisch in te stellen
  • bouw kwaliteit
  • veel functies
  • Hoge rug leuning (voor mij het belangrijkste punt)

Minpunten

• hoge zijranden (niet bij alle modelen)
  • armleuning tever naarvoren (niet bij alle modelen)

Ik zelf ben in het bezig van een DXRacer OH/KF57/NG.
Deze stoel bevalt mij zeer goed en ben erg blij dat ik deze stoel heb aangeschaft ivm een slecht rug.

In eerste instantie wilde ik eigenlijk de OH/KX/NB editie omdat ik zelf nogal grote benen heb.
Het verschil zit hem er in dat de OH/KF serie hoge zijkussen heeft en schuine armleuningen.
De OH/KX serie heeft dit niet, de zijkussens zitten laag en de armleuningen recht.
Hierdoor is er meer ruimte voor de benen en kan je dichter bij het bureau zitten, echter is deze editie niet (tot zeer slecht) verkrijgbaar in de EU.

De 2 bijgeleverde kussens gebruik ik zelf niet omdat ik dit zelf eerder als lastig ervaar dan als prettig (ze zijn op het begin nogal hard).

Verder nog een TIP voor wie deze stoel ook wil kopen:
Deze stoel (KF57) is hoofdzakkelijk gemaakt van PVC "leer" (wat warmte niet goed doorlaat) en gedeeltelijk PU "leer".
Als ik nu nog de keuze zou hebben was ik eerder gegaan voor de KF06 deze heeft hoofdzakkelijk PU leer en gedeeltelijk PVC en is zekker als je het snel warm hebt/veel zweet aan te raden.

Heb jij ook een DXRacer King Gaming Chair (KF06-serie) Zwart?

Dank voor de tips, ik ben ook aan het kijken voor een betere stoel, ook ivm slechte rug.

Kan je vertellen hoe de stoel nu nog zit na een aantal maanden gebruik?

Alvast bedankt!

Groet,
Evadnl
Evadnl,

Bedankt voor het lezen van mijn review.
De stoel zit heerlijk en ik merk goed dat het een echt stevige stoel is met goede ondersteuning.
In mijn review melde ik dat ik liever de OH/KX serie wilde ivm de zij kussen maar na enige tijd had ik hier geen last meer van.
Ik denk zelfs dat de OH/KF met hogere zij kussens beter voor mij is omdat ik dan recht blijf zitten en niet mijn nare gewoonte aanneem om schuin (met een been onder de ander) op mijn stoel te gaan zitten, wat een ramp is voor mijn rug.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

P.S. op mijn vorige werk zat ik op een ergonomische stoel die ik zelf 2x zo goed vind als deze stoel maar het prijs kaartje is ook 600-700 euro :/ .
Maar als je dat er voor over hebt is het misschien het kijken waard voor een professionele kantoor stoel.

Mvg,
Bistop
Ik ben 1 meter 90 en ben op zoek naar een DXRacer stoel, kan je me deze stoel aanraden?

Groeten, Morris
Ik ben zelf ook 1,90 en de leuning is voor mij hoog genoeg zodat hij goede ondersteuning geeft.
Ben er naar al die tijd nog steeds zeer tevreden mee.

Waar je meer op moet letten zijn de zijkussen.
Als je zoals mij dikke benen hebt is de KX serie beter (als je deze kunt vinden in Nederland).
Ik ben momenteel al wel gewend aan de hoge zijkussen van de KF serie maar dit duurde wel even.

Als je vragen hebt stuur ze gerust en als je rond Zwolle woont stuur een PM kun je hem zo een keer uitproberen :)

Edit: heb je vraag nog is goed gelezen, een stoel aanraden is lastig omdat ik in 2015 hier onderzoek naar heb gedaan en nu dus niet op de hoogte ben van de nieuwe modellen enz..
Verder ben ik niet van plan binnen kort een nieuw te gaan halen :P

[Reactie gewijzigd door bistop1212 op 29 december 2016 14:49]

Wat is het verschil tussen ks06 en kf06, had er naar gezocht maar kon niks vinden.

groeten, abdul
De KS heeft de arm leuningen recht naar boven staan
De KF heeft de arm leuningen schuin naar voren staan.
Verder zijn deze stoelen identiek.
Het is dus een beetje afhankelijk van je zithouding in combinatie met je armen enz..

Ook nog even de KX, deze heeft de leuningen als de KS maar heeft meer zitvlak.
Voor mijn houding zou ik de KX nodig hebben maar deze is slecht leverbaar in Nederland.