Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3743F, Full HD) 32GB Aluminium Review

sliptara 1 oktober 2015, laatste update op 1 oktober 2015, 236 views

Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3743F, Full HD) 32GB Aluminium

Goed laag geprijsd product, maar ik raad iedereen ten strengste af producten van Acer aan te schaffen.

Pluspunten

• goedkoop
  • full hd IPS scherm op 10" is geweldig
  • veel aansluitmogelijkheden
  • duidelijke knoppen op de tablet

Minpunten

• Slechte kwaliteit (terugkomend probleem voor mij bij Acer producten)
  • matige accuduur (constant aan opalder bij intensief gebruik)
  • kapot geleverd (refererend naar slechte kwaliteit)
  • alleen full size usb aansluiting als toetsenbord aangesloten is
  • touchpad werkt slecht
  • toetsenbord heeft tijd nodig om gevonden te worden door de software na aansluiten
  • het toetsenbord is een ramp om op te typen (toetsen typen niet lekker omdat ze niet goed ingedrukt kunnen worden; je hebt niet het gevoel dat de toets ook daadwerkelijk helemaal is ingedrukt)
  • Acer klantenservice is ronduit slecht

Tablet/laptop gekocht in de aanbieding bij Media Markt. Na open maken thuis bleek de spatiebalk van het toetsenbord amper te werken, daarom wat aangedrukt (niet al te hard natuurlijk). Daarna wilde het spatiebalkje niet meer terug omhoog komen, wat betekent dat er waarschijnlijk wat binnenin was afgebroken. Deze bevinding samen met het slechte functioneren deed mij vermoeden dat er een fabrieksfoutje was gemaakt. Daarom teruggestuurd via Media Markt naar Acer.

Na twee weken eindelijk te horen gekregen dat het toetsenbord weer bij Media Markt binnen was, maar het bleek dat Acer het toetsenbord gewoon nog kapot had teruggestuurd zonder informatie. Daarom maar geld terug gevraagd en daarna een Asus transformer book chi gekocht voor een stuk meer geld.

Al met al: Niet kopen! Acer kwaliteit is bagger (zoals het al vaker gebleken is bij mij, maar ik werd omgepraat door een verkoper bij de Media Markt en door de aantrekkelijke prijs) en daarbij is de service van Acer nog slechter dan de kwaliteit van de producten.

Heb jij ook een Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3743F, Full HD) 32GB Aluminium?

Jammer dat het appraat het niet goed doet / heeft gedaan! Dit is gewoon een zwak exemplaar geweest, want ik hoor nauwelijks klachten over het apparaat bij klanten van ons. Heb je wel geprobeerd te typen op het uitgestalde model? Dan zou je kunnen kijken of het gewoon overall bagger kwaliteit is, of dat jij toevallig een slecht toetsenbord hebt gekregen.

Kan je ook een review schrijven over de Asus T300 Chi? Lijkt me een erg leuk appraat :)
Veel plezier met je Chi!
ik heb de de Chi nu pas 2 dagen in gebruik dus waarschijnlijk doe ik dat wel, maar pas over een paar dagen.

Verder denk ik inderdaad dat ik gewoon een slecht model had, maar dat is niet de hoofdgedachte van de review. Het gaat mij er meer om dat ik vaker heb gehad dat Acer producten stuk zijn of snel stuk gaan na aanschaf, daarbij stuurt de klantenservice van Acer mij een kapot toetsenbord terug zonder reden of wat dan ook. De toetsen waren over het algemeen niet van een super kwaliteit, maar waar ik mij aan stoorde was de "travel" van de toetsen en dat je bij volledig indrukken nauwelijks of geen klik voelt.

Bedankt voor je reactie ^^