JBL Synchros E40BT (Blauw) Review

playon1955 30 september 2015, 478 views

JBL Synchros E40BT (Blauw)

Voor de prijs comfortabel, uitstekende bluetooth, handzaam maar niet de allerbeste geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Bluetooth 4.0
  • Accuddur
  • Handzaam
  • comfort
  • handsfree bellen

Minpunten

• Geen top geluid, redelijk tot goed

Door de moderne tijd van on line streamingdiensten (Spotify en Google Musi) en geavanceerde smartphones die je altijd bij je draagt, is het bijna onontkoombaar om over een headset te kunnen beschikken. Of om in directe woon- of werkomgeving of onderweg in de trein anderen geen deelgenoot te maken van jouw muziek .
Vier jaar geleden een dure set van Dr Dre in-ear phones aangeschaft. Geen verkeerde keuze, maar de techniek schrijdt voort en in-ear phones hebben zo ook zijn beperkingen. Onderweg vallen ze vaak uit je oren en om eerlijk te zijn een fatsoenlijk telefoongesprek kon ik er niet mee voeren.
Opletten om niet met het snoer ergens achter te haken, brachten me op het idee iets met bluetooth te gaan doen.

Keuze op deze JBL BT40 bluetooth headphone laten vallen.
Ben ik over een nacht ijs gegaan? Neen ik ben hier een paar dagen druk mee geweest. Belangrijk voor mij waren de volgende punten:
- accuduur;
- draagcomfort;
- prijs;
- handzaamheid;
- geluidskwaliteit;
- prijs rond d 100,-

Ik betrap mij er zelf op dat ik heel vaak ook buitenshuis van een headset gebruik maak. In de trein met lopen of in de tuin. De headset heeft hier mogelijk veel van te lijden dus de duurdere phones van 200,- waren geen optie. Hollandse zuinigheid wellicht. Immers met een extreem goede koptelefoon is het natuurlijk volop genieten. Toen ik de Dr. Dre in-ears aanschafte was dat een hele verademing t.o.v. de in-ears die standaard bij je smartphone worden geleverd.
Destijds ging het om een bedrag van bijna 200,- en dat hoorde je er wel aan af.

Wat zijn mijn ervaringen met de JBL BT 40 headphone.

Accuduur is bekend behoorlijk ruim.

Draagcomfort. Grote kop maar niet al te breed, zitten gewoon goed. Het zijn on-ears en leveren geen natte oren zoals de over the ear phones die ik in het verleden droeg. Geen snoer is een geweldige ervaring. De Dr. Dre in-ears zijn redelijk stevig en al die drie jaar heel gebleven. Die kwaliteit was dus niet verkeerd.
Mijn dochter slijt met haar Iphone wel 2 sets per jaar. Gaat er misschien ook wel iets onzorgvuldiger mee om.
Desalniettemin geen optie voor iemand met een breed en groot hoofd. Daar is het model niet geschikt voor.

Prijs redelijk gunstig in mijn geval 86,-

Handzaamheid. Ik kan geen verbeteringen aangeven.

Geluidskwaliteit. Nou laat ik daar kort in zijn. Ik zou zeggen redelijk tot goed. Absoluut geen uitstekend. De grotere JBL 's klonken wel iets beter. Ook Philips had 2 modellen rond de prijs van 80,- die iets dynamischer klonken. Daarom niet goed of slecht. Zeker niet maar je schaft geen top hifi product aan, wat hier en daar wordt gesuggereerd. De dynamiek is minder dan mijn in ears, dat is duidelijk.
Het is zeker geen vlak geluid dat je krijgt gepresenteerd, maar de dynamiek mis ik wel een beetje.

Bluetooth 4.0 connect geweldig. Je loopt gauw meters van de bron weg zonder haperingen.

Telefonie. Had niet verwacht dat je zonder ruis en galm zo helder en zuiver kon bellen met deze set. Dit heeft me echt in positieve zin verbaasd.

Samenvattend. Je krijgt waar voor je geld bij JBL. Ga je voor de top kijk even verder en misschien lever je op andere punten wat in, dan zijn er wel degelijk concurrenten die kwa geluidskwaliteit wat meer te bieden hebben.

Dit review begonnen als muziekliefhebber en ik merk dat ik mijn of meer eindig met de conclusie dat misschien wel andere argumenten de doorslag hebben gegeven. Ja dat klopt. Heb geen zijn op met een niet handzame zware en grote koptelefoon rond te stappen. Ik zou zeggen schaf de set niet aan voor je ze beluisterd hebt, want de de grotere broer klinkt echt veel dynamischer en is echt niet veel duurder. De beste koop in 2014 onder de 100 vertrouwen mijn oren niet helemaal. Mijn rondgang langs diverse zaken heeft opgeleverd, dat er heus wel betere sets zijn onder de 100.

Heb jij ook een JBL Synchros E40BT (Blauw)?