Samsung Flip Wallet Galaxy S6 edge Zwart Review

swatsch 28 september 2015, laatste update op 28 september 2015, 1.213 views

Samsung Flip Wallet Galaxy S6 edge Zwart

Zoals andere generaties van de Note en de Galaxy S heeft Samsung ook nu weer een goede flip-over op de markt gezet. Door een niet-verwisselbare achterkant is Samsung echter gedwongen een nieuw model te ontwikkelen dat niet helemaal goed is verlopen en wat mij betreft een vormfout heeft.

Pluspunten

• Kan één pasje in
  • Bij 'klepje open' gaat ook de telefoon 'aan'
  • Stevig
  • Voor een flip-over toch relatief dun

Minpunten

• De hoekjes barsten open waardoor na verloop van tijd niet meer bruikbaar

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews maar wil graag via deze weg kenbaar maken dat deze flip-over toch wel een groot nadeel heeft.

Samsung heeft een lange traditie van flip-overs leveren als accessoires bij hun vlagenschepen de S-series en de Note-series. Bij de nieuwe S6, S6 Edge, S6 Edge Plus en de Note 5 is er een kenmerkend verschil in vergelijking met de vorige generaties, de back cover kan er niet vanaf. Dit heeft ervoor gezorgd dat Samsung een andere manier moet verzinnen om de flip-overs te bevestigen aan de telefoons. Bij de vorige generaties haalde men de back cover eraf en bevestigde daaraan de flip-over.
Nu de back cover er niet meer vanaf kan wordt de flip-over bevestigd via plastic hoekjes waar de telefoon vastgeklemd is.

Samsung heeft verschillende type flip-overs op de markt gezet:
- Flip-overs met PU leer
- Flip-overs met canvas (textiel)
- Flip-overs met transparant plastic (Samsung Clear View Case)

Die laatste geeft ook als nadeel dat er krasjes op het scherm kunnen ontstaan.
zie linkhttp://www.sammobile.com/...-scratches-on-the-screen/

Deze review zal zich beperken tot de flip-over met PU leer maar het genoemde probleem heeft dus ook betrekking op de andere flip-overs.

Het grote voordeel van deze flip-overs is dat ze de telefoon vrij dun houden voor deze type hoesjes. Daarnaast zien ze er (naar mijn mening) ook erg stijlvol uit en hebben ze in het verleden bij vorige generaties de telefoon alleen maar mooier gemaakt. Ook hebben ze het voordeel van een pashoudertje zonder dat de flip-over daar dikker van wordt. Bij opening van de flip-over gaat tevens de smartphone aan wat weer een handeling bespaart in vergelijking met andere conventionele flip-overs.

Het enige nadeel is dat de hoekjes waar de telefoon wordt bevestigd aan de de flip-over nogal snel scheuren. Bij meerdere scheurtjes brokkelt het af en wordt de bevestiging minder sterk waardoor de kans ontstaat dat de smartphone uit de flip-over valt.

Ik heb enkele afbeeldingen bijgevoegd die het duidelijk in beeld brengen.

bij mij is er twee keer achter elkaar binnen twee weken scheurtjes ontstaan. De afbrokkeling is ontstaan na een maand gebruik. Om misverstanden te voorkomen; ik ga heel zuinig om met mijn telefoon, de telefoon is niet gevallen of mee gegooid enzovoort.

Mijn advies is; houdt rekening met de scheurtjes en let er goed op bij de eerste maanden van gebruik. Zorg dat je de hoesjes koopt bij een (web)shop waarvan je weet dat de service goed is en een eventuele garantieclaim mogelijk is.

Mocht je vragen hebben kun je die in de reacties kwijt of in een pm.
Een waardering in de vorm van 5 sterretjes stel ik altijd op prijs }>

Heb jij ook een Samsung Flip Wallet Galaxy S6 edge Zwart?

Ik zit hier met hetzelfde probleem en ben druk aan het weer met Samsung via email. Hun eerste antwoord was al dat het probleem met de covers hen onbekend was, maar dat er een specialist naar moest kijken. Dat beloofd al heel wat :/

Mijn ervaring met de flip wallet (2 stuks) na maximaal 3 dagen gebruik:
Dan liegt Samsung dat ze barst :+

In dit bericht van SamMobile wordt beweerd dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dat er onderzoek naar wordt gedaan -> http://www.sammobile.com/...ntrol-on-galaxy-s6-cases/

Bovendien adviseer ik je om garantie altijd te claimen bij de winkel (moet je natuurlijk wel een factuur of bewijs van (bank)afschrijving hebben).

De truc van 'wij zijn niet op de hoogte van dit probleem' en uitspraken zoals 'je bent de eerste die met dit probleem naar ons toe komt' is altijd zeer sluw en daar moet je geen genoegen mee nemen.

[Reactie gewijzigd door swatsch op 28 september 2015 16:20]

Bij mij zijn de 2 onderste hoeken van het samsung hoesje na 5 maand afgebroken.
Nou dan heeft ie het nog lang uitgehouden. Mijn tip als je de factuur nog hebt. Claim je garantie en ga ermee terug naar de winkel