Beats urBeats (Zwart) Review

TimFF 26 september 2015, laatste update op 14 oktober 2015, 704 views

Beats urBeats (Zwart)

Mijn UrBeats besteld via Groupdeal/Telegraaf. Goed geluid, matige bouwkwaliteit. De jackplug is goedkoop en geeft ruis als je hem inplugt. Dat belooft meestal niet veel goeds op de langere termijn. Losse contacten of achtergrondruis liggen op de loer. De kabel is niet plat als op de foto bij mijn exemplaar.

Pluspunten

• Dikke bass

Minpunten

• Jackplug aansluiting goedkoop
  • Achtergrondgeluid van kabel
  • Niet robuust
  • urBeats Telegraaf/Groupdeal zijn oude htc-setjes

De jackplug is niet afgewerkt met hard plastic of ander materiaal. Dit versterkt de ruis en de waarschijnlijkheid dat de plug op niet al te lange termijn de geest geeft. Het geheel voelt niet degelijk aan. Ik heb zelf maar wat tape om de plug gedaan om hem te verstevigen.

Geluid
Het geluid is wel top met dikke bass, als je ten minste een goede player hebt. Mijn iPhone 5 viel eerlijk gezegd hard door de mand en weet zelfs op de urBeats geen écht goede sound te leveren. Schaamteloos eigenlijk om een duur apparaat als de iPhone met zo een slecht geluid uit te rusten.

Eenmaal in mijn HP laptop geplugt geven de urBeats echter wel een zeer dikke sound. En ook op een Android toestel (Fair Phone) wordt geluid van hoog niveau tevoorschijn getoverd.

Goede geluidskwaliteit, nu de bouwkwaliteit nog. Anders is een prijs, zelfs van 40 euro, niet gerechtvaardigd.
Voor 40 euro zijn oordopjes te vinden met vergelijkbare sound en een degelijkere bouwkwaliteit!

Update: oordopjes via Groupdeal/Telegraaf zijn niet de echte urBeats, het zijn waarschijnlijk de setjes die bij een HTC telefoon werden geleverd. De kabel van deze sets is niet plat. Zag de urBeats bij Media Markt, die hadden wel een platte kabel en zagen er beter uit.

Heb jij ook een Beats urBeats (Zwart)?