Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser CX 5.00G (Zwart) Review

_ferry_ 24 september 2015, laatste update op 24 september 2015, 1.258 views

Sennheiser CX 5.00G (Zwart)

Mooie dopjes, die mijn inziens een nette prijs hebben en gewoon erg goed klinken. Sluiten aardig af van de buitenwereld, dat kan ik wel waarderen voor gebruik in het vliegtuig of andere rumoerige plaatsen waar je lekker wilt genieten van jouw muziek!

Pluspunten

• Goede klank
  • Platte kabel, wat minder last van knopen
  • Nette uitstraling door aluminium look
  • Prijs/prestatie prima

Minpunten

• Bass ietsjes wollig, misschien nog inspelen
  • Opbergdoosje is leuk, maar IMHO niet praktisch

Ik maakte al jaren gebruik van een setje Sony MH750 welke bij de Sony xperia P geleverd werd, en daarvoor een ander setje Sony's. Eigenlijk gebruik ik al Sony sinds het Discman of MiniDisc tijdperk, met Fontopia dopjes welke toen volgens mij min of meer de voorloper van de echte in-ear waren.
Ik moet zeggen, ze klonken prima, en zeker voor een setje wat je bij je telefoon krijgt, wat kil, maar voor 90% van de gebruikers zal het zeker volstaan.

Maar de laatste tijd vloog ik wat vaker, en dan zijn in-ears best prettig omdat ze zonder muziek ook nog gewoon lekker afsluiten van het lawaai. Ja, dan kun je ook allemaal foefjes zoals Noise Cancellationshizzle aanschaffen, maar waarom zou je als je ook gewoon de herrie buiten kunt houden :P
Ik kocht ze dan ook op schiphol, een beetje om de tijd te doden en wat nieuw speelgoed te hebben, maar ook omdat ik wel toe was aan een nieuw setje met net even wat betere specs.

Ik zag dat ze regelmatig werden geadviseerd in Het Algemene in-ear en oordopjes topic Maar een review bestond nog niet. Dan zal ik maar de eerste zijn ;)

Qua klank zijn ze toch weer wat beter dan de Sony's. Wat meer ritme, iets meer hoog (hou ik wel van) maar wel is het laag iets wolliger. Het kan ook nieuwigheid zijn, want ze hebben pas iets van 10 uur gespeeld, dus hecht er niet teveel waarde aan. Muziekaal zijn ze zonder meer, en niet teveel gekleurd.
Wat dat betreft vind ik het ook wel leuk om te zien hoe goed een setje oordopjes van 65 presteert, terwijl je voor 65 nog lang geen speakerset koopt die enigzins in de buurt komt. Ja, speakers produceren ook voelbare bass, en dat zul je met oordopjes of een koptelefoon altijd "missen".

Er zit een degelijke haakse connector aan, platte kabel (zou wat minder snel in de knoop raken, klopt denk ik wel). Rond borsthoogte zit de splitter, daarna zit er nog een verstelbaar bandje om de 2 snoertjes heen, en ergens in je nek hangt dan de remote. Die doet het overigens niet op mijn Moto G, maar wel op de Galaxy S4. Misschien heb ik wel een service uitgezet die de bediening mogelijk maakt :+

Verder bevallen de dopjes prima, ik heb ze met de standaard maat dopjes een aantal uren achter elkaar in gehad en dat irriteerde helemaal niet. Maar voor grotere of kleinere oren zitten er nog 3 andere maten bij. Dus eigenlijk altijd wel iets passends te vinden.

Heb jij ook een Sennheiser CX 5.00G (Zwart)?

De moto G heeft een andere audio jack layout dan gebruikelijk.
Dit heb ik ergens gelezen toen ik zelf ook op de zoektocht ging waarom het bij mij niet werkte.
Ik heb de xiaomi piston 3 en Moto g(2013) hierbij is de remote ook waardeloos.