Samsung Omnia i900 (8GB) Zwart Review

Peatsmoke 21 mei 2009, laatste update op 13 juni 2011, 1.315 views

Samsung Omnia i900 (8GB) Zwart

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Bereik
  • Snelheid
  • Navigatie te gebruiken (bijvoorbeeld Tomtom, Sygic of Igo)

Minpunten

• Stylus bumgelt los aan toestel
  • Leesbaarheid in direct zonlicht

Algemene Beoordeling:
In de twee maanden dat ik in bezit ben van de Samsung i900 Omnia, zoals hij officieel heet, heb ik hem leren kennen als een betrouwbaar toestel met een goed bereik en oneindige mogelijkheden. De review die ik schrijf gaat over 8Gb-versie van Vodafone, die inmiddels voorzien is van originele Samsung unbranded firmware (i900XKHJ3/XKHJ3).

Featureset:
Doordat het toestel gebruik maakt van Windows Mobile 6.1 Prof. zijn de mogelijkheden enorm. Behalve voor te bellen gebruik ik het toestel voor te e-mailen, internetten (ook via WiFi), Office-bestanden te maken en lezen, als navigator enz. enz.

Bereik:
Met Vodafone heb ik overal een goed bereikt. De ontvangst en zendkwaliteit is beter dan bij mijn vorig toestel (Nokia N73).

Accuduur:
Nadat ik de nieuwe unbranded firmware (i900XKHJ3/XKHJ3) op het toestel gezet heb, gaat de accu zo'n vier a vijf dagen mee. Ik voer zo'n vijf tot zeven gesprekken per dag en stuur zo'n 10 sms-jes per dag via dit (privé) toestel.

Gebruiksgemak:
Het touchscreen reageert goed en het toestel ligt goed in de hand, bij bellen en sms-en. Minpuntje is de leesbaarheid in zonlicht, maar dat is iets waar alle LCD-schermen mee kampen. Het OLED van de Samsung S8300 is wat dat betreft stukken beter!

Design:
Het design is natuurlijk een subjectief iets, maar ik vind hem mooi, ondanks dat ik dat niet laat meewegen in de aanschaf van een GSM.

Bouwkwaliteit:
Tot op dit moment is het toestel twee keer gevallen en vertoond geen beschadiging. Het voelt allemaal degelijk aan en de batterij heeft geen speling. Geheugenkaart en smartkaart zitten stevig op de plek.

Stabiliteit:
Ondanks dat het op windows draait heb ik het nog niet hoeven resetten.

Prijs:
Zie pricewatch!

Heb jij ook een Samsung Omnia i900 (8GB) Zwart?

Officieel heet ie volgens mij Samsung i900 Omnia :)

[Reactie gewijzigd door Master FX op 21 mei 2009 12:39]