Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 9,7" (2048x1536), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi (2015) Zwart Review

GertwanNewbie 20 september 2015, 4.128 views

Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi (2015) Zwart

Perfecte Tablet. Machtig mooi helder scherm en briljante kleuren. Snel, goed batterij verbruik. Top. Te grote icons. Met SD-slot. Super. Echte aanrader!

Pluspunten

• Amolet scherm
  • Batterij verbruik
  • Prachtige kleuren en contrast
  • Snelheid

Minpunten

• De (te) grote icons
  • Icons niet schaalbaar

Perfecte Tablet, super dun en ligt. Machtig mooi helder scherm en briljante kleuren. Draaid nog op 5.0.2 maar ik hoop snel de 5.1.1 update te krijgen. Hij is snel en gaat goed om met de batterij. Top. Alleen zou ik graag de (te) grote icons schaalbaar zien. Een omdat ik ze veel te groot vindt en twee omdat ik graag meer icons op het startscherrm zou zien. Het SD-slot is geweldig, ik mis dat bij mijn S6, waar ik nu de 64Gb SD-kaart van mijn S4 in heb zitten. Alle bestanden, foto'd - muziek - etc., direct zonder kopiŽren beschikbaar. Super. Echte aanrader

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi (2015) Zwart?

ik heb de eerste tab S en ook super tevreden van. ik vind het wel spijtig dat de S2 van formaat is veranderd en ze de ipad toer op gaan, ik vind 10.5 zeer goed om films te kijken. Nu maar hopen we de update gaan krijgen naar de google 6.0 marshmallow want dat is bij Samsung nog eens minpunt
Ik ben het met je eens @pandamaneke. Ik had ook liever de 10.1" gehad met die hogere resolutie. Maar ik ben er intussen al aan gewend. Er is goed mee te leven. De update naar Android Marshmallow (6.x) komt er zeker, dat heeft Samsung zelf officieel medegedeeld. Vreemd vindt ik dat voor de Galaxy Tab S2 9.7 Wi-Fi (SM-T810) er in Canada en Cellular south al enkele weken een versie 5.1.1 is terwijl de rest van de wereld nog op 5.0.2 draaid.
zie: http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-T810/
Succes en ik hoop dat je net als ik veel plezier van je S2 hebt.

[Reactie gewijzigd door Gertwan op 14 oktober 2015 10:26]

kan jij me soms helpen, als ik apps verplaats naar de micro sd kaart, en er komt een update voor uit dan staan de apps terug op het intern geheugen, heb jij dat ook?
ik hoop de eerste tab S ook de update zal krijgen.
de note 10.1 2014 en tab pro 10.1 die we hebben draaien nog steeds op kitkat. dit zou beter mogen.
Dat is mij nog niet opgevallen omdat ik nog geen apps heb verplaatst naar mijn SD kaart. Sorry. Ik heb daar (nog) geen behoefte aan.
Verder: Samsung officiele Android 6.0 Marshmallow update lijst: Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S5 Neo, Samsung Galaxy S5 LTE-A, Samsung Galaxy Note 4, Samsung Galaxy Note edge, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S6 edge, Samsung Galaxy S6 edge Plus,Samsung Galaxy Note 5 en de Samsung Galaxy Tab 2S .
de eerste tab S is er al niet bij zie ik vind ik spijtig. ik hoop daar ook updates voor komen?
ik verplaats de apps omdat ik maar 16 GB interne opslag heb.
mvg
ik gebruik ook op mijn galaxy tab S de nova launcher pro.
wat ik wel heb gedaan is mijn cover gekocht in china via deze site
Om meer iconen te krijgen zou je een andere launcher kunnen proberen. Vele zijn gratis. Ik gebruik Nova Launcher Prime en daar kan je alles perfect instellen. Er is ook een gratis versie.
Ik vind standaard launcher (of het nou een Nexus, Samsung of Sony is) altijd behoorlijk "meh" Met Nova voel ik me meteen thuis.

Koop je deze launcher kan je die op al je Android apparaten gebruiken.

[Reactie gewijzigd door jmk op 20 september 2015 21:30]

Ik kan advies van jmk alleen maar onderschrijven. Eerst wat ik doe is de Nova Launcher installeren.
Vooral touchwiz is vreseiljk met dat ingebouwde Amerikaanse flipboard.

Zie ook mijn review van de Galaxy tab S2 4G/LTE hier op tweakers:
Vandaag een circa 100MB update gekregen, maar nog steeds 5.0.2 gebleven.