Specificaties 5" scherm met kaart van Europa en Live Services (abonnement) - Bekijk alle specificaties

Garmin Nüvi 3598LMTD (Europa) Review

Eagle VS 14 september 2015, laatste update op 15 september 2015, 982 views

Garmin Nüvi 3598LMTD (Europa)

Erg mooie naviagtie voor de veeleisende user. handig in gebruik met mooi en duidelijk scherp scherm. Stem goed te horen. Prima apparaat!

Pluspunten

• Mooi design!
  • Prima navigatie
  • Zeer veel mogelijkheden!
  • Snel!
  • Goed leesbaar highres scherm
  • 3D landschap en 3D gebouwen
  • Lifetime Maps & Digital Traffic
  • Goede stemsturing

Minpunten

• Neemt wel eens onlogische route

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 4
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 5
Als 'heavy user' met minimaal 8 adressen elke dag ben ik er uiterst tevreden over! Mijn oude Tomtom 500 beviel mij niet meer met de onlogische menu's, traagheid en instabilitijd. Ook kon je zelf geen POI's toevoegen en heeft tomtom mogelijkheden beperkt. Met dit apparaat is het heerlijk werken met de vele mogelijikheden. In de bergen?? Bekijk je route in 3D met een hoogte meter. Ook de mogelijkheid de afgelegde route terug te kijken en op te slaan als GPX bevalt mij erg goed zodat hij als GPS logger te gebruiken is. Zelf POI's toevoegen is geen probleem.
Afslagen worden duidelijk aangegeven en de aangegeven rijtijd klopt precies!
Echt een aanrader!!!
Deze navigatie is een LMT-D versie. Daarbij zijn kaartupdatres gratis te downloaden. Bovendien heeft het lifetime digital verkeersinformatie via DAB+ die vaak wordt geupdate en bovendien ook een groter dekkingsbied heeft (ook prov. wegen bijv en stad). In bijna heel europa is er digitale verkeersinformatie.

Heb jij ook een Garmin Nüvi 3598LMTD (Europa)?

Heb zelf ook een Garmin (ouder model) alleen deze heeft "last" van het volgende:
- Je zet je Garmin neer en aan in de auto (of stelt deze alvast in thuis).
- Aangezien het een wat langere route is doe je de oplaadkabel eraan.
- Je start de auto en de Garmin gaat uit.
- - Je kan de Garmin weer keurig aan drukken en dan doet deze het ook weer gewoon.
Bij anderen met een Garmin ook dit punt gezien. Met TomTom niet trouwens. Nu is het instellen natuurlijk niet erg maar dit komt dus ook voor als je de motor per ongeluk hebt afgeslagen. Dan is het toch even vervelend.

Lees niks over lifetime map support. Heb jij die er niet op zitten? Vind dat tegenover bijvoorbeeld TomTom wel een punt om te overwegen tegenover kopen of niet. Bij TomTom kost het je al vrij snel weer een behoorlijk bedrag terwijl ik bij de Garmin 1x het apparaat heb gekocht en tot dusver nogsteeds keurig map updates krijg. Apparaat is schat ik 3 a 4 jaar.
Bedankt voor je reactie.
Het issue met het aan en uitgaan van de Garmin heb ik niet. Als ik mijn motor uitzet, telt de Garmin af voordat hij zichzelf uitzet (15sec dacht ik). In die tijd heb je kans hem gewoon aan te houden. Volgens mij is dat normaal. Mijn dashcam gaat ook automatisch aan en uit bij het aan of uitzetten van de motor.

Je hebt gelijk m.b.t. de lifetime kaart updates. Ik zal het review aanpassen. Vergeten! Aangezien het een LMT-D versie is, zijn kaartupdatres, Traffic gratis te downloaden. Bovendien heeft het digital verkeersinformatie via DAB+ die vaak wordt geupdate en bovendien ook een groter dekkingsbied heeft.