Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins C5 (Zwart) Review

Basilange 10 september 2015, laatste update op 10 september 2015, 205 views

Bowers & Wilkins C5 (Zwart)

Wilde hem eerst niet kopen maar na enkele Klipsch en andere geprobeerd voelde dit toch als het meest deugdlijke product. De garantie van HIFI klubben en dat meestal mijn headsets kapot gaan aan interne kabelbreuk deden mij 150 euro uitgeven.

Pluspunten

• Goede fit (icm Comfy plugs)
  • Stevige kabel
  • Goed voor vele soorten muziek
  • Prettig luisteren naar podcasts en audiobooks
  • Goede filter van audio
  • Volwassen geluid in klein formaat
  • Werkt goed met telefoon als met versterker. Laptop minder.
  • Ruisonderdrukkend

Minpunten

• Fit van originele plugs kan beter
  • Nog steeds verloopkabeltje nodig want kabelbreuk is zo zuur.
  • Niet makkelijk de bedrading te vervangen.
  • Werkt niet met android dus liever geen buttons en mic optie.

Heb hem gekocht nadat enkele andere producenten geen werkend product konden garanderen. Twee keer klipsch na 2 weken kabelbreuk.

Dus deze alleen even geluisterd in de zaak om te proberen. Echter een van mijn test songs (Patricia Barber - regular pleasures) klonk zo goed dat ik met ze de zaak ben uitgelopen.

De headset in combinatie met mijn Moto X doet het goed. Je moet hem wel op een dubbel zo hoog volume zetten eer je van het geluid wil genieten. Ik heb vanaf de middelbare altijd EP-630's gehad van creative en deze ware voor veel mensen al goed. Iemand die even met mij meeluisterde zei toch al vaak hey wat klink dit goed zeg. Echter merk ik nu dat mensen wat meer van de audio verwachten en dat de ep-630 geen bovengemiddelde baseline meer zijn.

Ik luister veel muziek en heb nog de muziek van mijn middelbare school en heb nog een paar ep-630's liggen dus die heb ik gebruikt om te vergelijken eerst viel het verschil nog wel mee. Als je de prijs vergelijkt zijn de B&W niet meteen 6x beter. Maar nadat de tijd verstrijkt heb ik nog moeite om de creatives te dragen.

Muziek klinkt vele malen voller en verfijnder. De bass is beter gedefinieŽrd iets wat ik over de Klipsch S4 niet kan zeggen, deze was leuk maar niet strak. De midden tonen zijn ook zeer prettig. Ik luister namelijk heel veel podcasts en audiobooks. Zeker kwalitatief goede producties zoals bijvoorbeeld de Enders trilogie van Orson Scott Card was een waar plezier om naar te luisteren. Stemmen klinken vol en krachtig, met alle nuance die deze stemacteurs gebruiken. Switch ik terug tijdens veldwerk naar de EP-630's dan zit er veel sibbelance in de stemmen, terwijl er ook opeens veel ruis van de opnames en telefoon te boven komt. Ik moet namelijk het volume zachter zetten op mijn telefoon om dezelfde luidheid te hebben als de B&W headphones.

Ik luister ook wel eens naar mijn pc met ze via mijn NAD 3020D (digital amp and dac) echter is deze geen volledig toegewijde koptelefoon versterker kun je het met minder doen. Ook dan klinkt de headset goed, maar wanneer ik alleen ben zal ik toch eerder mijn houde HD 255 Sennheiser gebruiken. Dat geluid is meer vertrouwd achter de pc en heeft een opener karakter.

De headset wordt gebruikt in combinatie met comfy oordoppen deze kosten mij 20 euro per kwartaal 4 maanden. Waardoor je een beter fit en en afsluiting van omgevingsgeluid hebt.

Ik was laatst bij een concert en had geen oordoppen mee dus deed de B&W zoals ik dat altijd met mijn EP-630's deed en uiteraard was het geluid doffer maar veel minder, omdat er een filter in zit (voor een opener geluid en betere respons) in plaats van volledig afgesloten te zijn en daarom was de muziek nog steeds heerlijk meeslepend. En die avond lag ik zonder piep in mijn bed.

De kabel is stevig en raakt niet gauw in de knoop. Echter blijf ik schuw voor kabelbreuk zeker op de plek waar de telefoon (met opening bovenop) de kabel in mijn broekzak vouwt. Ik zal dus deze headset altijd gebruiken met een klein verloopstukje van 3 centimeter. Ik wil gewoon niet het risico lopen, en ben al door 3 verschillende verloopstukjes heen dus het is gewoon onoverkomelijk wanneer je hem direct in je telefoon hebt. Het liefste zou je deze dus op kantoor, thuis of in de trein moeten gebruiken en liever in je jaszak dan in je broekzak. Maar ik draag niet altijd een jas en mijn telefoon zit nu eenmaal in mijn broekzak. En ik wil niet switchen naar EP-630's als ik op de fiets zit.

Ik hoop dus dat ik geen externe schade aan dit product toebreng en dat wanneer iets gebeurd intern dat ik altijd nog gebruik kan maken van HIFI klubbens uitstekende service.

__

Dit was een hele riedel over hoe en in welke context ik deze headset gebruik. Ondanks dat Nederlands mijn moedertaal is heb ik het al jaren niet meer serieus geschreven, dus PM mij even over onduidelijkheden en ernstige fouten. Ik weet dat mijn taalgebruik enigzins eenzijdig is en dat ik van de hak op de tak kan springen.

Ik zal altijd specifieke vragen omtrent het product beantwoorden.

Heb jij ook een Bowers & Wilkins C5 (Zwart)?