Philips Saeco Moltio HD8769/01 Review

marcelmg2 9 september 2015, 439 views

Philips Saeco Moltio HD8769/01

Veelzijdige persoonlijk instelbare stille compacte machine die heerlijke hete koffie zet.

Pluspunten

• Lekker koffie
  • Snel en stil
  • veel persoonlijke instelmogelijkheden
  • Compact

Minpunten

• Onderhoudsschema :-(
  • Alleen met knop aan achterkant uit te zetten.

Onze vorige koffieautomaat was defect en omdat wij graag goede lekkere koffie drinken zijn we direct op zoek gegaan naar een vervanger. In deze prijscategorie, rond de 600,- kwamen we al snel bij de Saeco Moltio HD8769 uit.

De verschillende reviewsites (inclusief de zeer betrouwbare Duitse Stiftung Warentest) zijn unaniem positief. Het apparaat kan met één druk op de knop heerlijke koffie, espresso, latte machiatto , cappuccino etc. zetten en doet dat redelijk stil, snel, en erg goed.

De smaak van de koffie komt er met deze beter uit dan met onze vorige, de melk wordt prima opgeschuimd, en het is heet! Op de stand medium is de koffie te heet om direct te drinken. We hoeven onze kopjes nu niet meer voor te verwarmen.
De uitloop is hoog genoeg voor lange glazen, de inhoud van het water reservoir, de bonen, en opvangbak voor de koffie zijn groot genoeg om niet elke dag alles te hoeven bijvullen.

Wel zijn de druktoetsen wat vreemd en beweegt alles mee met het indrukken, maar ze geven wel een redelijke feedback met een klik. Je kan m trouwens alleen echt uitzetten aan de achterkant, met de knop aan de voorkant kun je m alleen in StandBy zetten. De HD8769 is ook smal, neemt dus weinig ruimte in beslag en is ook erg mooi om te zien. Vrijwel alles is in te stellen, en aan te passen aan je wensen.

Dus deze machine kan voor iedereen het perfecte kopje koffie zetten. Je eigen sterkte en hoeveelheid, hoeveel melk etc. is op te slaan. Een nadeel lijkt het uitgebreide onderhoudsschema te zijn, maar dat geldt voor meer koffiemachines. Je krijgt er wel echt lekkere hete persoonlijk aanpasbare koffie voor terug.

Heb jij ook een Philips Saeco Moltio HD8769/01?