Microsoft Lumia 640 XL 3G Blauw Review

EvilCookie 1 september 2015, 1.544 views

Microsoft Lumia 640 XL 3G Blauw

In het kort; voor de intensieve gebruikers onder ons zou een kleiner model wellicht meer passen, zowel in gebruiksgemak als kwetsbaarheid. Mocht je de telefoon op je bureau hebben liggen of in je carkit hebben is dit een mooi toestel voor een fijne prijs.

Pluspunten

• Makkelijke instalatie
  • Groot scherm voor de bureau-gebruikers
  • Brilliant besturingssysteem
  • Office en Mail integratie

Minpunten

• Bouwkwaliteit (icm scherm)
  • Té groot scherm voor de intensieve gebruikers

Na 2 jaar een Samsung Ativ-S was het tijd voor een upgrade. Na even zoeken op de 640XL uitgekomen, prima reviews en nog steeds erg tevreden over Windows Phone, de basis-apps, navigatie, bankieren, nieuws en whatsapp zijn te verkrijgen in de store en vooral de mail en office op windows phone werken briljant. Mijn overweging om de 640xl te kopen ipv de 640 of 735 was het grote scherm icm office en mail.
De telefoon kwam binnen en na een minuutje prutsen en 2 keer klikken was de telefoon volledig geďnstalleerd en bruikbaar, alles naadloos overgezet van mijn ativ-s.
Na een dagje gebruik was dat grote scherm toch niet meer zo geweldig als ik dacht, de beeldkwaliteit is goed, maar het is gewoon een erg grote telefoon. Past net niet in mijn hand en met lopend gebruik net wat te groot. Ook glijdt de telefoon net wat moeilijker in de broekzak en is het scherm kwetsbaar voor krasjes. Probleem opgelost door een hoesje te kopen, uiteraard van microsoft zelf, inclusief flapje en nieuwe cover.
De glimpse-functie van de telefoon zal vast wel handig zijn, maar ik heb hem op de Ativ-s nooit gemist en op de lumia 640 is hij nooit als geweldige toevoeging naar boven gekomen in mijn ervaring. Een leuke gadget maar absoluut niet onmisbaar.

Na vijf dagen gebruik hoorde ik een nieuwe melding, en was mijn beeldscherm gescheurd, van rechts boven tot links onder. Geen rare dingen gedaan met de telefoon en terug gestuurd naar de leverancier. De bouwkwaliteit van het scherm is dus wel een puntje van aandacht... Het scherm zou van gorilla-glass zijn maar dus alsnog erg kwetsbaar.

Voor de intensieve gebruikers onder ons zou een kleiner model wellicht meer passen, zowel in gebruiksgemak als kwetsbaarheid. Mocht je de telefoon op je bureau hebben liggen of in je carkit hebben is dit een mooi toestel voor een fijne prijs.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 XL 3G Blauw?