Bose QuietComfort 20 (Zwart) Review

Mr. Fancy 27 september 2015, laatste update op 27 september 2015, 490 views

Bose QuietComfort 20 (Zwart)

Als je comfortabel zitten de oordopjes zoekt met goed geluid en noise-cancelling, dan zijn de Bose QC20 geschikt voor jou.

Pluspunten

• Noise-cancelling werkt erg goed
  • Stevigere kabel dan normale oordopjes
  • Tasje
  • Kledingclip
  • Comfortabele siliconen oordopjes
  • Aware mode
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Accu had wat verder van de audio-jack mogen zitten
  • Ruis bij noise-cancelling zonder muziek

Review van de Bose QC20 Apple-model

-Draagcomfort
-Noise-cancelling
-Aware mode
-Conclusie

Na de Bose QC20 een maand te hebben getest volgt hier mijn review.

De QuietComfort 20 is beschikbaar in twee modellen:
• De QuietComfort 20 voor IOS apparaten
• De QuitComfort 20 voor Android, Windows en BlackBerry apparaten

Ik heb het Apple model getest omdat ik een IOS apparaat heb.

Verpakkingsinhoud en foto's

Foto's verpakking

Klik op de foto als je de foto in de volledige resolutie wilt bekijken.

In de verpakking zit:
• QuitComfort 20 headphones
• 3 paar verschillende Silicone oordopjes (maten S, M, L)
• Kledingclip
• Oplaadbare lithium-ion accu
• Usb-oplaadkabel
• Draagtasje

Batterij

Een paar centimeter naast de audio jack zit de oplaadbare batterij.
De oplaadbare lithium-ion batterij gaat na 2 uur opladen ongeveer 16 uur mee, je kunt deze batterij dus makkelijk een hele dag gebruiken waarna je hem weer aan de lader kunt hangen voor de volgende dag.
Omdat de batterij zo dicht bij de audio jack zit kun je hem makkelijk samen met je mobiel in je zak doen. Let wel, omdat de batterij zo dicht bij de audio jack zit is er meer kans op kabel breuk.

Geluidskwaliteit

Dit zijn mijn eerste echte “high end” in ear headphones dus vergeleken met mijn oude oordopjes is dit natuurlijk vele malen beter. Ik merk wel dat wanneer de noise-cancelling uit staat, de bas een stuk minder is.

Ontwerp en bouwkwaliteit

Iedereen heeft zijn eigen smaak. Persoonlijk vind ik de QC 20 er stijl vol uit zien.
Wat de bouw kwaliteit betreft, de batterij casing (plastic met een antislip laagje) voelt goedkoop aan.
Wel vind ik erg fijn dat Bose de kabel dikker dan normaal heeft gemaakt, dit geeft een goed gevoel dat de kabel minder snel zal breken vergeleken met een normale kabel. Een paar centimeter van de batterij zit de audio jack, dit maakt het mogelijk dat je de batterij samen met je telefoon kan opbergen.
Wel had de batterij verder weg van de audio-jackiets gemogen om kabel twist te verminderen.
De oordopjes steken een beetje meer dan normaal uit je oor.

Draagcomfort

Naar mijn mening heeft Bose goed werk geleverd als we kijken naar het draagcomfort. Na de oordopjes uren ingehad te hebben kreeg ik geen last van mijn oren, wat ik wel met mijn oude oordopjes heb ervaren.
Door de techniek van het oordopje blijven ze goed zitten en vallen ze niet makkelijk uit je oor.
Misschien ben je van andere oordopjes gewend dat je ze diep in je oor moet stoppen om zo het geluid van buitenaf te dempen. Dat hoeft en kan niet met deze oortjes omdat ze niet zo diep in je oorkanaal gaan en dat is iets goeds want zo heb je ook minder last van oorsmeer aan je oordopjes.

Noise-cancelling

Met noise-cancelling moet je niet verwachten dat je helemaal geen geluiden van buiten af hoort maar de Bose QC 20 heeft goed zijn best gedaan en dempt het omgevings geluid erg goed. Als je muziek op hebt staan met noise-cancelling hoor je bijna niets meer, en als er geen muziek aanstaat worden de overige geluiden op de achtergrond gezet. Wel vind ik het waard om te noemen dat als je noise-cancelling aanzet wanneer je geen muziek op hebt staan, je een lichte ruis hoort.

Aware mode

Op de QC20 zit ook een aware mode. Deze activeer je door op de knop ten zijde van de microfoon in te drukken. Zodra aware mode is geactiveerd blijft de muziek nog doorspelen maar de noise-cancelling stopt. Dit is erg handig als je iemand wilt verstaan maar geen zin hebt om je oordopje uit te doen.

Conclusie tijd! De oordopjes zijn duur, dus je verwacht dat ze fantastisch zijn, en dat zijn ze ook. De noise-cancelling werkt naar mijn horen super goed. Dankzij de noise-cancelling kun je in alle rust je favoriete muziek luisteren of film bekijken. Ondanks de hoge prijs kan ik de QC 20 zeker aanraden.
Als je nog niet zeker bent of de QC20 iets voor jou zijn kun je, als je de QC20 op de website van Bose besteld, ze 30 dagen lang uit proberen. Een waarschuwing, wees niet verrast als je ze wilt houden:)

Heb jij ook een Bose QuietComfort 20 (Zwart)?