XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PV-T43A-NDF7 Review

Sjah 14 augustus 2005, 3.277 views

XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PV-T43A-NDF7

Pluspunten

• Dual DVI
  • Snelheid
  • Klein

Minpunten

• Slechte tv-out kabel
  • Luidruchtig met standaard koeler

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Goede kaart, maar draai meestal wel op 2xAA, niet op 4x, rest hoog, maar textures maar op gemiddeld in BF2 omdat 128mb alweer te weinig is voor hoog in die game, 't gaat hard. Luidruchtig, heb er een Zalman opgezet, en warm, tot 70 graden gestressed.Een goede kaart voor wie zijn bankrekening niet wil plunderen, alhoewel voor iets meer tegenwoordig de 6800GT ook een killer is. De drivers van nVidia zijn perfect, erg uitgebreid. De doos is erg mooi, for what it's worth, en de bijgeleverde games zijn van redelijk niveau, maar oud.Het formaat is prettig compact, de bijgeleverde tv-out kabel werkte niet op mijn composiet.Moest een verloop aanschaffen helaas.Ik draai op 1024 en daar komt de kaart erg goed mee in elk spel wat op dit moment uitkomt.

• Pentium 4 1.8A@ 2.66
  • 1 gig ddr 333
  • Asus p4p800 SE
  • Windows XP

Heb jij ook een XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PV-T43A-NDF7?

@ REDFISH
Bedoel je dat je kaart dood ging bij gewoon gamen of na vervanging van de koeler?
ik denk dat als ie kapot is gegaan bij het verwijderen en je dat ding dus gewoon weer terug brengt bij de winkel dat niemand het merkt

spreek uit ervaring alleen niet bij grafische kaarten..
kaart is perfect,geluid is idd als een straaljager maar de Zalman maakt een hoop goed. goeie prijs/prestatie verhouding voor de AGP lovers.O+ loopt hier op 482MHz/1.02GHz.temp 49 graden. of de kaart voor de toekomstige games goed is betwijfel ik omdat de PCIe kaarten meer de overhand gaan krijgen qua geheugen en performance. :'(
Eind vorig jaar deze kaart ook aangeschaft.
Ik ga helemaal met je mee dat de standaard koeler heel luidruchting is maar voor mij was dat minder van belang.
Zoals jij dat al aangeeft Sjah, het een geweldige kaart voor z'n prijsklasse. Gezien de kaarten die nu verkrijgbaar zijn zou ik denk ik wel een andere keus maken.

Sjah, heb jij makkelijk de originele koeler eraf kunnen krijgen? Misschien is het toch een idee om te doen.

Tv-out kabel heb ik nooit gebruikt, nu is de kaart aangesloten op een 20" tft en presteert prima!

Bijgeleverde games heb ik nooit geinstalleerd :o

_edit_ typo
Koeler is er makkelijk vanaf te krijgen, ik heb een speciaal tangetje wat daar geknipt voor is, zo een knippertje wat je bij een ijzerzaak kan krijgen, maar dit is niet persee nodig hoor.
Helaas had ik een zure appel. Kaart was na 2 dagen en 3 uur gamen dood. Maar kan gebeuren.
ik had beetjuh moeite met de koeler er af krijgen maar het is toch gelukt al was ik bang dat er wat van de core was afgebroken heel innie mini stukje maaro owke ik heb er dus meteen een zalman koeler opgezet omdat een klasgenoot van me ook die kaart ahd gekocht.

maar verder heb ik qua spellen nooit problemen, perfect beeld.

en wat ik heel belangrijk vindt NOOIT screenlag.

ik heb hem voor 185 euro gekocht en ik vind de kaart het geld helemaal waard. overklokbaraheid is ook erg goed en je krijgt er een hele goede score bij in 3d mark 03

kortom een aanrader voor degene die spellen van tegenwoordig wilt spelen en klaar is voor de toekomst qua spellen