Wacom Intuos Pen & Touch S (FR/NL) Review

jamlNewbie 26 augustus 2015, 612 views

Wacom Intuos Pen & Touch S (FR/NL)

Pen is te dun en punt schraapt over tablet, ik gebruik daardoor oude pen van Bamboo. Grip is weer wel veel beter. Scrollen met 2 vingers werkt heel goed, maar vaak niet direct. Als je hand op het tablet rust zoomt hij soms vanzelf en kun je niet meer uitzoomen.

Pluspunten

• Mooi compact design
  • Handig 4 knoppen in te stellen op tablet
  • Snoer zit op betere plaats dan bij oude Bamboo

Minpunten

• Maat en werking pen
  • Knopjes pen werken niet
  • Activering 2 vingers vaak niet direct
  • Hand activeert soms vanzelf inzoomen

Bamboo werkte vele malen beter, nauwkeuriger... Pen heeft lastige punt, schraapt over het tablet, ik gebruik daardoor oude pen van Bamboo. Pen is ook te dun, dit geeft kramp in je vingers; ook daarom gebruik ik oude pen; grip is weer wel veel beter.
Scrollen met 2 vingers werkt heel goed, maar vaak niet meteen wanneer je je vingers erop legt, je moet dan eerst nog tikken voor hij gaat scrollen; werkt op je zenuwen.
Instellingen van de 2 knopjes op de pen werken niet, dat was bij de Bamboo ook al niet goed werkend.

Heb jij ook een Wacom Intuos Pen & Touch S (FR/NL)?

Ik zag dat je een mapping in kunt stellen zodat hij maar een deel van het beeldscherm gebruikt. (of maar een van de monitoren)

Kun je dan met de touch functie nog wel naar dat gebied of blijft dat ook binnen het gemapte deel?

Je schrijft dat je niet meer uit kunt zoomen maar kun je dat met de multitouch niet alsnog doen dan?
Klopt wat die mappen betreft.
De hele bewerking is dan idd beperkt tot dat gebied.
Na dat hij vanzelf inzoomt kan ik met geen mogelijkheid meer uitzoomen, zelfs niet met cmd- of cmd+. Enige mogelijkheid is dan de pagina af te sluiten in Safari en opnieuw openen... :/