Creative WP-350 (Zwart) Review

FelixR1991 25 augustus 2015, 107 views

Creative WP-350 (Zwart)

Gebruik dit product sinds 2012 elke dag; heb nu genoeg ervaringen met dit product om een goede review te schrijven. Geluidsweergave is goed genoeg, qua comfort laat hij bij mij wat te wensen over. Echter, na drie jaar trouwe dienst zonder enige problemen ben ik zeer tevreden.

Pluspunten

• Niet kapot te krijgen
  • Geluid is goed genoeg
  • Opgeladen binnen het uur
  • 1x per week opladen
  • Na 3 jaar komen nog steeds mensen naar me toe om te vragen wat voor een futuristische koptelefoon ik heb.

Minpunten

• Niet meest comfortabel aan oren en hoofd
  • Geluid is niet goed genoeg voor een perfectionist
  • Telefoneren zeer winderig voor andere persoon

Deze koptelefoon kreeg ik eind 2011 gratis in een kerstpakket. Voordat ik deze koptelefoon kreeg had ik, zoals de meesten onder ons, al een groot aantal oortjes en koptelefoons versleten. Oortjes die het niet meer deden. Kabels die braken. De bekende defecten. Toen ik deze koptelefoon kreeg wist ik eerlijk gezegd niet van het bestaan van Bluetooth koptelefoons, maar het bleek een gouden greep. Voor mij in ieder geval.

Nu, ruim 3 jaar later, zie ik plots dat deze koptelefoon nog steeds veel verkocht wordt. Mochten mensen er dus nog wat aan hebben, hieronder zal ik mijn ervaringen met dit product wat grondiger beschrijven, mocht je geÔnteresseerd zijn in het product. Want hij is zeker je overweging waard.

De eerste telefoon waar ik deze koptelefoon mee koppelde was een HTC One X. Nu was de Bluetooth op deze telefoon niet al te sterk, wat dus voor veel haperingen zorgde. Onlangs moest ik, wegens het overlijden van mijn Nexus 5, tijdelijk terug op de One X en ervaarde ik dit probleem weer. Dit is echter niet de schuld van de koptelefoon, maar meer iets waar je tevoren toch even bij stil moet staan. Zonder goeie (lees: stabiele) Bluetooth verbinding raad ik toch iets aan dat ook bedraad kan worden aangesloten, zoals de Philips SHB7150.

Ik gebruik de mijne zo'n 5 dagen per week, op weg naar werk/college, tijdens het sporten, etc. Daarnaast zit hij meestal los in mijn tas, zonder beschermende hoes, naast (studie)boeken, flesjes, agenda's, e.d. Na al die jaren beginnen de kussentjes eindelijk wat schade te vertonen, maar dat valt te verwachten. Ik ben nou eenmaal niet zo zuinig op mijn spullen (waarschijnlijk ook de reden dat mijn eerdere koptelefoons en oortjes stuk gingen), zeker niet als het oude producten betreft. Hoewel ik had verwacht dat het product al vijf keer gebroken zou zijn ondertussen, is dit tot op heden nog niet gebeurd. +1 voor de bouwkwalitiet van Creative dus.

Het geluid is niet heel bijzonder. Het is niet slecht, maar van een koptelefoon van 50-75§ mag je ook niet al te veel verwachten. Als je rustig achterover wilt leunen en genieten van je muziek, kun je beter iets met open klankkasten nemen. Daar is deze niet voor geschikt.

Bellen met deze koptelefoon gaat ook wel aardig, hoewel de microfoon blijkbaar toch iets te veel achtergrond geluid oppikt (heb ik horen zeggen, bedankt moeders). Bijvoorbeeld een windvlaag, een voorbijrijdende auto etc. zorgt ervoor dat de luisterende partij je niet kan verstaan. Aan de andere kant, ik vond het wel mooi toen ik een paar jaar geleden al skiŽnd m'n telefoon opnam en met 60km/h naar beneden zoevend de callcenter-medewerker kon uitleggen dat hij niet echt gelegen belde. Vroeg me af hoe hij achter zijn computer zat na dat gesprek.

Langer dan een uur kan echter niet aanraden dit apparaat op te houden. Dit is natuurlijk per hoofd anders, maar het mijne krijgt op den duur een deuk op de kruin en en beetje kramp in m'n oren. Zeer geschikt dus voor een treinreis van Leiden naar Amsterdam dus, maar Amsterdam naar Rotterdam zouden je oren je dankbaar zijn als je rond Den Haag even pauze nam en de koptelefoon af deed.

Omdat ik toch al 3,5 jaar heb kunnen genieten van deze koptelefoon, kan ik hem zeker aanraden. Ik kan me echter ook voorstellen dat er inmiddels veel betere opties op de markt zijn gekomen. Echter, doordat deze mij nog altijd trouwe dienst bewijst, zie ik geen reden die andere koptelefoons een kans te gunnen.

Heb jij ook een Creative WP-350 (Zwart)?