Specificaties 6" scherm met kaart van Europa en Live Services (abonnement) - Bekijk alle specificaties

TomTom GO 6000 (Europa) Review

btwil 21 augustus 2015, 385 views

TomTom GO 6000 (Europa)

Ik heb gewoon een navigator met flitspalen nodig, en wil niet mijn telefoon erbij nodig hebben. Deze Tomtom biedt precies wat ik zocht. Prima opvolger voor de 1000.

Pluspunten

• mooi beeld
  • lifetime updates en trafic info
  • werkte gelijk en updatesysteem werkt goed
  • zoeken adressen op pc, bedrijfsnaam, straatnaam etc.
  • stevig
  • snelknop voor thuis en werk
  • geen gehannes met telefoon
  • zet zichzelf uit en aan

Minpunten

• bochten aan horizon zijn niet heel duidelijk

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 4
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 4
ik heb altijd Tom Toms gehad (vanaf de eerste) en ben er elke keer buitengewoon tevreden mee. Deze 6000 is voor mij ook helemaal wat ik nodig heb: gewoon makkelijk een doel instellen, dan goede route, en duidelijke verkeersinformatie en flitspalen. Geweldig ook de THUIS en WERK knoppen in beginscherm. Dat miste echt nog in de 1000.
Hij toont ook de kleinste paadjes, dus het is goed duidelijk welke afslag je moet hebben. Ook welke afslag bij rotondes je moet hebben is nu goed duidelijk (was minder bij de 1000).
Ik heb hem nu een maand, en ook al flink mee in Nederland en Frankrijk rondgereden. Het scherm toont erg duidelijk een groot stuk van de wijk waar je doorheen rijdt. Adressen zoeken op zoektermen zoals bedrijfsnaam, postcode of wat dan ook gaat erg goed. In BelgiŽ heeft hij me voor erg veel flitspaalboetes behoed dus ik heb hem er al uit.

De bochten aan de horizon (dus als de volgende bocht erg ver weg is) zijn wel inderdaad enigszins lastig te zien. Maar ik verwacht dat dat in een upgrade wel in orde komt.

Updaten gaat erg makkelijk. En gelukkig ook niet meer elk jaar nieuwe abonnementen en kaarten kopen.

De uitstekende review van hagnf bevat erg veel minpunten die mij niet waren opgevallen omdat ik niet zo veel anders dan bovenstaande doe met het ding. Maar bekijk die punten zeker ook even.

Heb jij ook een TomTom GO 6000 (Europa)?