Specificaties 256GB M.2 (PCI-e 3.0 x4) @ 2.150/1.200MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung SM951 (AHCI) 256GB Review

Niels van Wooni 17 augustus 2015, laatste update op 17 augustus 2015, 616 views

Samsung SM951 (AHCI) 256GB

Lees onder -->

Pluspunten

• Klein
  • Makkelijk
  • Snel

Minpunten

• Geen

Heb deze zelf vorige week besteld met o.a. een MSI Godlike MoBo en I7 5930.
Heb voor M2 gekozen omdat het kleiner is dan een normale SSD, verder heb je geen gerommel met SATA kabels en voedingskabels.
Hij kan zo in het moederbord geklikt worden, en klaar is Kees!
Wel even het schroefje vastmaken, anders werkt ie niet.
Zit geen schroefje bij, maar zat bij mij op het moederbord.

Omdat ik mn computer altijd 'naakt' heb (zonder behuizing) ziet dit er veel mooier en strakker uit. Is mn eerste ervaring met een M2, en vind het zelf echt een geniaal product!
Ziet er strak uit, klein, makkelijk, en snel.

Werd bij mij geleverd in een plastick zakje bij de rest van mn bestelde spullen.
Ik weet niet of dit zo hoort... Zie liever gewoon een doosje.

Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een verschil merk met bv het opstarten van Windows 7 pro in vergelijking met mn oudere computer (Win 7pro, Z87 icm i5 en SSD 535/565).
Maar dat komt miss waarvoor ik mn computer gebruik (BF4) en ik denk ook omdat ik nog niet precies alle software instellingen goed heb staan zoals MSI fastboot enzo.

Met vriendelijke groet,

Niels

Heb jij ook een Samsung SM951 (AHCI) 256GB?

Dag Niels... Even een vraagje...
Je hebt je Pc altijd naakt zonder kast..
Ik heb net ook zo'n systeem gemaakt in een vak boven mijn bureau als show-stuk in het wandmeubel... Met mugen 4 als koeling erop..
Ook voor de esthetiek met daarbij snelheid wil ik deze m2 x4 PCIe ssd aansluiten zonder kabels maar met verloop op het PCIe slot met adapter. Mijn mobo heeft alleen m2 PCIe x2 vandaar.
Ik dacht dat is erg mooi en strak.
Ik wacht nu nog op de i7 5775c processor deze is moeilijk verkrijgbaar maar ik heb geduld.
Alle kabels zijn erg strak weggewerkt en het ziet er erg goed uit nu.
Ik maak dus geen gebruik van een testbench maar heb deze mooi ingebouwd met een "inschuif-lade" in dezelfde kleur als het muurmeubel geschilderd waardoor de kabels onder het mobo strak weggewerkt zijn.
Standoffs zijn schroefjes met plastic omhulsel om statische elektriciteit te verminderen net zoals in een pc kast met standoffs.
Het systeem zit nu goed in elkaar en is open zodat de wamte eruit kan vloeien en het niet warm zou moeten worden. De mugen 4 met ventilator zou genoeg airflow moeten geven om de warmte af te voeren door stroming en turbulentie..
Mijn vraag is nu, waar loop je tegenaan met zo'n open constructie? Heb je ergens problemen gehad ermee en hoe heb je dit eventueel opgelost?
Ik hoor het graag. Ik kan weinig vinden van tweakers die dit zo oplossen in een open kast. Testbench zie je vaker op internet maar dit is weer anders misschien ivm aarde misschien?

Ik hoor het graag en ben benieuwd.
Mvg Bas van Heel Roseboom