Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse Review

marowi 17 augustus 2015, laatste update op 17 augustus 2015, 673 views

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse

Een heerlijke muis voor grote handen

Pluspunten

• Groot
  • Horizontaal scrollen werkt prettig
  • Goede windows 8 integratie
  • Batterijdeksel met enorm glijoppervlak
  • Batterijdeksel magnetisch
  • Opbergplek voor ontvanger

Minpunten

• Ontvanger te groot

Deze muis heb ik in combinatie met het Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard gekocht in een set. In eerste instantie was ik was wantrouwend, maar het losse sculpt keyboard en een andere muis was simpelweg een stuk duurder. Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik voor de desktop ben gegaan, samen met de Sculpt Ergonomic muis.

Voor het eerst heb ik een muis die mijn hand volledig ondersteund, edoch niet irritant is. Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van de standaard logitech (zoals de M100) en microsoft (zoals de Explorer) muizen, de gaming muizen van logitech (zoals de G9), verscheidene Apple muizen. Daarnaast heb ik een 2 jaar ervaring met een trackball van Logitech. Geen van deze muizen muiste zo fijn als de Sculpt Ergonomic.

Hij ligt goed in je hand, hij klikt goed, hij scrollt goed, en heeft extra functie knoppen. Daarnaast heeft hij een flink glijoppervlak, waardoor je goed kunt bewegen, hoe je je hand ook neerlegt.

Het grootste nadeel voor mij is dat er geen Mac OS drivers beschikbaar zijn De back knop, middle (scroll), en zijwaarts scrollen zijn wel in te stellen via 3rd party software. De windows knop emuleerd echter hard een keyboard, en stuurt een meta-key uit (De windows knop, of command knop on Mac OS) zolang je hem ingedrukt houd.

Als je dat niet teveel uitmaakt raad ik je deze muis van harte aan wanneer je grote handen hebt, en je nu wel eens een echte muis wilt!

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse?