Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD Review

masser120 20 april 2005, 512 views

Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD

Pluspunten

• Goede garantie
  • Redelijk stil
  • Goed beeld bij Anti Aliasion en Aniostrophic Filtering
  • Heel veel features van Asus

Minpunten

• Strepen bij OpenGL
  • Prijzig

Drivers en compatibiliteit Score: 3
De Asus 9600XT is een goede videokaart voor recente games. De prestaties zijn goed, maar niet super. De beeldkwaliteit is goed, maar zou perfect zijn als ik geen horizontale strepen zou zien tussen de pixels bij OpenGL spellen zoals Call of Duty. De features die Asus meegeeft zijn er ook heel veel. Zo geeft Asus een overkloktool mee, waarbij je van allerlei "modes" kan instellen, zoals termperature mode. De drivers zijn zoals altijd bij Ati met weinig extra's, zoals de optie om 3D glazen erbij te zetten. Dat is jammer. Verder heeft Asus een zeer goede support
De prijs is maar voldoende, omdat deze videokaart in dezelfde prijscategorie overtroffen wordt door de nieuwste generatie (ATi Radeon Xxx en nVidia GeForce 6xxx). Toen ik deze kocht wat dat nog niet zo.

Benchmarks:
Omdat mijn processor een P4 1800Mhz is en dus in spellen trager is dan modernere processoren, post ik alleen maar 3D Mark 2003 en 2005. De resultaten zijn (ongeveer):
3DMark03 - 3400
3DMartk05 - 1350

Heb jij ook een Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD?