Specificaties 22,4dB, bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

Noctua NF-F12 PWM, 120mm Review

shck.wav 15 augustus 2015, laatste update op 15 augustus 2015, 211 views

Noctua NF-F12 PWM, 120mm

Beste fan naar mijn mening.

Pluspunten

• Prestaties
  • Onhoorbaar op lage toeren

Minpunten

• Hoorbaar op max toerental

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 3
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Na het overlijden van mijn H80i, heb ik mijn oude HR-22 weer gemonteerd.
Waar ik voorheen met één NF-F12 genoeg luchtdruk had om mijn processor koel te houden met de H80i, was dat met de HR-22 niet het geval. De NF-F12 moest flink wat toeren maken om de boel onder de 71 graden te houden.
Verscheidene andere fans geprobeerd in verschillende opstellingen.

Met een tweede NF-F12 blijf alles onder de 71 graden met een toerental van rond de 500! Ik hoor er dus niets van, en dat is wat ik wil!
Voor de duidelijkheid: De HR-22 is 'in de lengte' gemonteerd (in een Corsair Carbide R330), wat niet de optimale manier is, maar dit kan niet anders i.v.m. de Accelero S3, die ik op mijn 660ti gemonteerd heb.
Mochten er vragen zijn n.a.v. hetgeen hierboven beschreven, laat het me weten. Dat zal ik foto's toevoegen aan mijn recensie.

Heb jij ook een Noctua NF-F12 PWM, 120mm?