TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadpoorten Review

Mitter 13 augustus 2015, 774 views

TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadpoorten

Prima ding!

Pluspunten

• snelle data overdracht
  • makkelijk in gebruik
  • handige lage powerports aan zijkant

Minpunten

• Keyboard issue (kan ook Apple probleem zijn)

Features Score: 4
Deze gekocht omdat mijn rechter USB port van MacBook Pro retina irritant in de weg zit voor mijn tweede scherm. Ik denk, ideale oplossing.
NU werkt deze hub perfect en al mijn schijven, mijn Wacom en USB stciks werken erop. Alleen niet mijn Apple Keyboard. Of dit nu met Aplle te maken heeft of met de TPlink weet ik niet maar het is superirritant want ik ben een waardevolle USB3 port kwijt aan een keyboard... en die zit dus nog steeds in de weg van mijn scherm en de handige lage powerports aan zijkant doen het ook niet met keyboard.

Heb jij ook een TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadpoorten?

Is het een ouder toetsenbord? Kans is dat hij draait op USB 1.1, welke niet meer ondersteund wordt door USB 3.0.
Daarnaast, de aansluitingen aan de zijkant zijn juist high-powered ports, met 2,4A op 5 volt en dus een totaal van 12W wat je kan laden per poort daar. De poorten op de voorkant doen maar 0,7A (of was het nou 1.0A op USB 3? :P)

Heb je toevallig een idee over de adapter die erbij zit? Ik heb veel van dit soort zaken gehad waarbij de adapter een hoge piep uitstuurde. Is dat hierbij ook zo? Gebeurde vooral als er nauwelijks stroom werd getrokken door de poorten.
Nee, Apple keyboard van een jaar oud.
Geen piep
Ik pak net een defect oud keyboard, die doet het wel... snap ik niets van want de nieuwe doet het prima direct in MBP
Het is volgens mij niet een goede hub. Ik heb jammergenoeg veel reviews gelezen, en mensen vertellen over deze negatieve eigenschappen:

- met zware belasting, bv. iPad, kan hub kapot gaan. (Amazon.de)
- het knopje is irritant
- vinger afdrukken
- verliest snel connecties (Amazon.de)
- je moet hem plat op je bureau leggen, waardoor ie extra ruimte in neemt.

Mee eens, mitter?

[Reactie gewijzigd door iBurger op 2 juni 2016 10:03]

plat leggen is niet nodig hoor, ik heb hem achterop mijn iMac geplakt. dat hij fysiek aan en uit gezet moet worden vind ik een beetje onhandig maar ik laat hem dus gewoon altijd aanstaan.

Ik verlies nooit connecties en de usb poorten zijn erg 'strak' dus de kabels zitten erg goed vast.

Zware belasting, tja, ik heb op elke poort een harddisk en op elke low output poort een muis, pen of keyboard.

Werkt perfect voor mij persoonlijk.