Specificaties Bouw, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Anno 1404 Venice, PC (Windows) Review

Manny Calavera 13 augustus 2015, 344 views

Anno 1404 Venice, PC (Windows)

Sfeervolle game, is casual speelbaar, maar kan soms je hart toch snel laten tikken.

Pluspunten

• Prachtige graphics en sfeer
  • Heerlijke muziek
  • Draait goed op mijn PC
  • Erg verslavend
  • Muziek is top

Minpunten

• De narrators praten soms ietwat veel
  • Multiplayer gaat via Ubisoft en is verschrikkelijk om op te zetten

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Sfeervolle game met prachtige graphics.

Van het moment dat je het spel opstart krijg je van de narrator (soort mentor op een ander eiland) de broodnodige informatie wat betreft het opzetten van een beschaving.

Eenmaal wat huizen neergeplempt krijg je belastinggeld toegeworpen, daarvan bouw je visserhutten en zorg je voor drinken voor het volk.
Als de basisvoorzieningen vervuld zijn kun je gaan denken aan uitbreiding, zo begin je met de bouw van kapelletjes voor het simpele volk zodat ze ook daarin voorzien zijn. De markt verbindt de mensen met elkaar, en is dus ook nodig om de mensen tevreden te houden, als je de markt wegneemt zullen de mensen dan ook van je eiland gaan.

Prima, je hebt de voorzieningen voor het volk onder controle, nu is het tijd om ook rijkere en ook mensen van hogere klasse aan te trekken, dit vergt meer dan alleen eten en drinken, zoals kleding. Nu moet je dus al gaan denken om hempplantages op te zetten om die kleding te kunnen produceren voor het volk, maar niet elk eiland heeft daar de goede grond voor. Zo begint een lange reeks van upgrades die je nodig zult hebben om je eilandbewoners te laten ontwikkelen.

Een aantal uur verder kan je een grote kathedraal bouwen, dit voorziet mensen van alle voorzieningen wat betreft geloof en samenzijn, als je dit stadium bereikt hebt heb je de game al aardig onder controle.

Zoals ik al in de minpunten zette zijn de narrators (handelspartners) soms wat vervelend, zeker als je het spel versnelt afspeelt om de tijd te doden. Berichten die een paar honderd keer herhaald worden wordt niet geschuwd, ik heb niet gekeken of ik dit uit kon zetten maar dat is gewoon onnodig.

Graphics zijn geweldig, althans, voor de tijd.

Ondertussen is de game alweer "oud" te noemen, maar de graphics zijn zeker nog acceptabel.
Van het inzoomen tot de F1 "postcard" knop waarmee je het heel schattig van dichtbij kan kijken, alles beweegt en is grafisch in orde.
Ook het geluid is hier weer goed op ingespeeld.

Wil je een paar dagen doden, en om de paar maanden weer zo'n gamestreak doen, dan is Anno 1404 een prachtig spel, wellicht leer je nog wat over die tijd!

Heb jij ook een Anno 1404 Venice, PC (Windows)?

Hoeveel inwoners heb je bereikt? =)
Screenshot van je stad met afgebouwde cathedral?

Zoals je zegt, voor de tijd zijn de graphics echt niet slecht.
Je kan quests enzo bij het starten van de game helemaal uitzetten, dan heb je ook aanzienlijk minder als van de sultan, de piraat en de venetier.
Op het moment heb ik zo'n 3 miljoen en 3600 noblemen, en inderdaad heb ik bij een andere letsplay gezien dat je dat uit kan zetten... maar ik heb een scenario gekozen dus ik denk dat dat daarom niet te zien was.

Zodra de kathedraal gebouwd was hoor je de geweldig klinkende klokkenbellen in de toren, wat een heerlijk geluid, de kathedraal bouwen duurt namelijk meer dan 3 uur en dat is een heerlijke accomplishment.

Overigens had ik 3500 noblemen nodig om de kathedraal af te bouwen, het eiland waarop ik bouwde heeft nog 3 plekken over voor huizen, en aangezien je een bepaald aantal "ondervolk" nodig hebt om die 3500 noblemen te kunnen bereiken was het dus echt op het randje. Heb een uur geprutst om die laatste 3 huisjes te kunnen plaatsen op een overvol eiland.

[Reactie gewijzigd door Manny Calavera op 13 augustus 2015 12:49]

Klopt, ik probeer altijd meerdere eilanden te bezetten.
Eerst overal alle grondstoffen pakken, met peasants en daarna steeds verder upgraden.

Opgegeven moment (als ik geld en boten heb) ga ik alle grondstofgebouwen slopen op mijn grootste eiland en daar bouwen.

Het is mij 1x gelukt om zowel 5000 envoys als nobles op 1 eiland te krijgen.
Paste net, maar zag er vrij gaaf uit (die grote moskee is ook echt mooi).
Een Cathedraal met die moskee er naast, en dan nog een paleis...

Blijft een leuke game