Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Wit) Review

erwin.heukels 8 augustus 2015, laatste update op 8 augustus 2015, 281 views

Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Wit)

Prima geluid, degelijk gebouwd, maar de active noise cancellation stelt teleur

Pluspunten

• Prima geluid, mooi in balans
  • Degelijk gebouwd
  • Compleet geleverd met 3 kabels (iOS, android/WP, PC)

Minpunten

• Active Noise Cancellation werkt niet (goed)
  • Niet draadloos
  • Niet oplaadbaar (aaa-batterijen)

Wilde toch eens een active noise cancellation headphone proberen en trof deze headphone goed betaalbaar aan (heb er 65,- voor betaald). Zoals in de andere reviews al gemeld is het een headphone met mooi gebalanceerd geluid, veel accesoires (3 audio kabels, een goede beschermhoes en 2 leren bandjes om de looks naar eigen wens te maken).

Maar het ging mij dus om de ervaring met noise cancellation. In 1 woord: "waardeloos"
Daar hoef je de headphone niet voor uit te zoeken en ben je toch echt aangewezen op een hierin gespecialiseerd merk gok ik.

Op het moment van typen van deze review zit ik buiten op een terras waar het rond de 30 graden is en continue een plafond ventilator aanstaat. Dit is een vrij monotoon geluid waarvan je verwacht dat het prima uit te filteren is, maar helaas.

Ook meer 'onvoorspelbare' geluidsbronnen zoals mensen om je heen die praten worden niet weggefilterd en dat is voor velen 1 van de belangrijkste reden voor active noise cancelation lijkt me (trein, kantoor, etc)

Tenslotte heb ik de headphone ook eens op de fiets geprobeerd voor het windgeruis. Hier gebeurt zelfs het omgekeerde! Met active noise cancellation ingeschakeld wordt het windgeruis versterkt!

Kortom: prima bruikbare headphone met mooi geluid, maar als het je gaat om de active noice cancellation even verder zoeken....

Heb jij ook een Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Wit)?