Pebble Time Grijs (Zwart) Review

Freekers 7 augustus 2015, laatste update op 7 augustus 2015, 358 views

Pebble Time Grijs (Zwart)

Domme 'smartwatch' voor veel geld

Pluspunten

• Accuduur
  • Waterdicht

Minpunten

• Accuduur minder dan geadverteerd
  • Krast ontzettend snel
  • Heeft vrijwel geen sensoren aan boord
  • Dubbele randen zijn lelijk
  • Appstore is een zooitje

Als je op zoek bent naar een nutteloze ‘smartwatch’ dan is de Pebble Time écht iets voor jou! Ben je echter op zoek naar een smartwatch die écht slim is, laat de Pebble Time dan vooral links liggen. Er zit namelijk geen heartrate sensor, GPS of temperatuur sensor in waarmee de Pebble Time eigenlijk 100 euro te duur is voor hetgeen wat hij biedt. Tevens krast de Pebble Time krast ontzettend snel (het internet staat er vol van) dus terugsturen is geen optie.

Tuurlijk, de Pebble Time heeft een indrukwekkende accuduur vergeleken met andere smartwatches, maar dat is ook niet zo moeilijk want het dingetje kan niets. Een ordinair horloge is bijna net zo ‘slim’ als deze smartwatch. Overigens zijn de 7 dagen accuduur een leugen want ik haal er amper 4…. en dan heb ik de intensiteit van de trilmotor al teruggeschroefd.

Daarnaast is de Pebble App store een zooitje. Alle apps staan door elkaar; Apps voor de originele (zwart-wit) Pebble staan tussen de kleuren apps en het meeste van die oude apps herkend de nieuwe ‘back-button’ niet eens, waardoor je dus niet ‘terug’ kunt gaan in een app; Waardeloos. Tevens zijn de dubbele randen (bezels) uitermate lelijk en is het scherm een stuk kleiner dan je in eerste instantie zou verwachten.

Pebble is goed in het creëren van een hype en dat is ze aardig gelukt; Ik ben er namelijk ingetrapt en zit ermee opgescheept.

Heb jij ook een Pebble Time Grijs (Zwart)?

Sorry, dit is geen review maar een rant. Kun je dit onderbouwen?
Staat er toch bij? De bezel krast snel, de accuduur is flink minder (bijna de helft) dan waarmee wordt geadverteerd, de app store is een zooitje (zwartwit en kleuren apps staan door elkaar), zwart-wit apps herkennen de backbutton niet, weinig sensoren voor veel geld.
Verkoop je hem dan voor weinig geld? :9
Ik zie d'r eentje op vraag en aanbod voor 160 euro. Dat is niet duur ;)
Ik hou het wel bij mijn monochrome originele Pebble, serves me well.
Wat een onzinnige verhaal zeg..... Lees je geen reviews of specificaties voordat je iets koopt?? Je noemt zaken die er niet op zitten alsof je dat wel verwacht had.

Zelfs Apple heeft geen GPS of temperatuur sensor...en dat is een stuk duurder horloge! Gps gaat overigens via je telefoon...dus indirect zit het er wel op.

Accuduur is tot 7 dagen en is natuurlijk afhankelijk van gebruik. Je telefoon geven ze ook aan dat je er 30 uur mee kan doen, maar als jij de hele tijd een video kijkt, spelletjes etc, dan haal je nog geen 3 uur...

In de App store heb je gewoon een categorie voor Timeline of Color apps!

Als je niets positiefs te melden hebt, zeg dan niets...
"Als je niets positiefs te melden hebt, zeg dan niets... "

Sorry, ik wist niet dat er geen negatieve reviews over de Pebble time waren toegestaan.
@ Freekers ik heb het idee dat je helemaal geen pebble time hebt (gehad).
gewoon een aantal gegevens van internet bekeken en daar een conclusie uit getrokken.

Jammer