Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Shure SE215 (Zwart) Review

shaggy8675 4 augustus 2015, 381 views

Shure SE215 (Zwart)

Zeer fijne, heldere in-ear monitoren. Als je wil genieten van muziek/geluid en iedere keer weer iets nieuws wil ontdekken is dit een prima stel. Zoek je bass heavy oompa-oompa oortjes, lekker verder zoeken.

Pluspunten

• Pasvorm zeer fijn, even wennen qua indoen, daarna perfect.
  • Zeer degelijke kabel, en vervangbaar bij bijvoorbeeld kabelbreuk.
  • Voor de prijs uitmuntende audio. Audiofiel geluid voor een lage prijs.

Minpunten

• Het punt van samenkomst van de l-r draad had iets langer gemogen soms

Ben nu een tijdje in het bezit van de Shure 215. Heb van tevoren altijd de Sennheiser CX300/300II/400 gehad. Thuis gebruik ik ook Sennheiser over-ear.

De Shure's zijn nu inmiddels goed ingespeeld. In het begin had ik zoiet van mmhh, ik mis toch wat bass, maar nu we een tijdje verder zijn valt dat allemaal wel mee. De Sennheisers zijn allemaal nogal toegespotst op laag, terwijl de 215's een veel breder spectrum hebben. Hoog is zeer duidelijk, mid is ook zeer fraai en laag is soms best een verassing. JE hebt niet de oomph van de andere doppen, maar je voelt de bas echt wel laag gaan, je hoort hem duidelijk zonder vervorming.
De bas is een andere ervaring. je hoort meer tonen in de bas, trommels ed klinken echter, duidelijker teriwijl ze toch droog'hard en duidelijk zijn.
Deze in-ear monitoren zijn zuiver, zeer zuiver. Een neutraal beeld zonder uitschieters omhoog of omlaag.

Ik ben echt onder de indruk van deze set en ga rustig doorsparen voor de 425 of zelfs 846 voor als deze ooit aan vervanging toe zijn. Bouwkwaliteit is dik in orde, zeer comfortabel al is het wel even wennen qua draagmethode.

Ik beluister alles digitaal op hoogste kwaliteit flac of analoog van platenspeler. Als je van muziek wil genieten en steeds nieuwe dingen wil horen zijn dit echte aanraders. Wil je het uiterste uit deze monitoren halen is goede kwaliteit muziek een must. Een 128bit MP3 kan je net zo goed op je meegeleverde telefoondopjes beluistern. Luster je hoge kwaliteid digitaal of analoog zal je verwend worden door prachtig helder geluid met enorm veel detailweergave.
Wil je alleen oompa-oompa muziek zijn er andere dopjes die daarin meer voorzien.

Heb jij ook een Shure SE215 (Zwart)?