DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110 Zwart Review

henksnap 3 augustus 2015, 835 views

DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110 Zwart

Na de Siemens TK529NL is deze machine een verademing.

Pluspunten

• Instelbare maalgraad, hoeveelheid bonen en temperatuur
  • Instelbare standby tijd

Minpunten

• Chromen plaatje lekbak vertoont te veel krassen na 2 weken

Heerlijke koffie kan je hier mee zetten, maalgraad en hoeveelheid bonen is aan te passen.
De temperatuur van de koffie kan je op 3 standen zetten, de koffie op de heetste stand is 80 graden en 82 graden als je de machine eerst laat spoelen, super dus.
Het geluid valt ook mee als je de Siemens TK529NL (Bosch is gelijk) gewend was, dat was pas herrie en de temp. was 64 en als je het kopje voorverwarmd had 74 graden: ellende dus, blij dat hij stuk is :)

De DeLonghi ECAM 22.110 is nu 2 weken in bezit en gekocht voor ¤300,00 bij Redcoon wat ook goed ging

Heb jij ook een DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110 Zwart?

De garantie houdt alleen stand als je dus ook elke maand het apparaat reinigt en elke twee maanden het filter verwisselt.
Op het net vind je honderden reviews van tevreden gebruikers, maar ook tientallen van ontevreden gebruikers. En daarvan geeft een enkeling toe reiniger van de Lidl te gebruiken, of koffie zonder filter te zetten.
Zelf koop ik elk jaar in één keer vier flessen van die Eco ontkalker en 6 filters. Scheelt in prijs en zo heb ik voor 100,- een jaar aan filters en ontkalker in huis.

En die chromen laklaag is echt te slecht voor woorden ja. Dat was bij mij de eerste week al. Nu anderhalf jaar later lijkt het niet slechter te worden :+ . Maar dan kun je je ook vast wel voorstellen hoe het er bij mij uit ziet ;) .
Ik heb eens een vraag aan de gebruikers van deze koffiemachine. Ik heb deze nu een jaar, maar ik baal van 1 ding. Een espresso wordt in 7 a 8 seconden gezet. Er is geen mogelijkheid om de maalgraad zodanig te verlagen dit langer wordt. DeLonghi geeft ook aan dat er maximaal 10 seconden inzit qua zettijd. Waar zou dit mee te maken hebben? Het feit dat de machine alles moet kunnen zetten als volautomaat, of de maalmolen (kwaliteit) of???
Hebben jullie al eens gemeten hoelang hij erover doet? Een goede espresso zou namelijk zeker 18 seconden, maar het liefst 25 in beslag nemen, zodat de koffieboon goed zijn smaak kan afgeven. Nu kan ik er knettergoede bonen ingooien, maar ik heb nooit het gevoel een espresso te krijgen die het geld van de boon waard is...