WD Blue WD10JPVX, 1TB Review

rmgvsNewbie 2 augustus 2015, 536 views

WD Blue WD10JPVX, 1TB

Was er tevreden mee. Na 13 maanden viel de schijf uit. Alleen opstarten maar direct weer stoppen. Ik krijg het ding met geen mogelijkheid meer aan de praat (andere computers, andere kabels, andere voeding, alles geprobeerd).

Pluspunten

• lage prijs

Minpunten

• na een jaar defect

Data verloren. Puur uit interesse heb ik de schijf opengeschroefd, de swingarm met lees-schrijfkoppen zat vast. Misschien mechanisch probleem, misschien de aansturing, wie zal het zeggen. Misschien heb ik pech gehad, maar ben teleurgesteld in betrouwbaarheid.

Heb jij ook een WD Blue WD10JPVX, 1TB?

Meer advertenties

Heb je geen 2 jaar garantie? Anders had je hem gewoon kunnen opsturen, nu kan je een garantie claim wel vergeten omdat je dezehebt opengeschroefd!
N=1

Met andere woorden... over de betrouwbaarheid van dit type in het algemeen kun je niets zeggen.
Beide reageerders hebben helemaal gelijk.

N = 1 is geen enkel bewijs. Ik heb vele hdd's in mijn bezit (gehad) en dit is de eerste keer dat het mij is overkomen. Ik wilde mijn ervaring delen. Aan jou/jullie te bepalen wat je ermee doet.

Garantie: klopt ook (waarschijnlijk, heb het niet gecheckt). Ik heb dat risico helemaal zelf genomen. Hoogstwaarschijnlijk had ik in het gunstigste geval een nieuwe hdd gekregen maar mijn data niet hersteld gezien (had een kopie van de schijf natuurlijk, maar toch aantal gegevens verloren). De prijs van een nieuwe hdd van 55 is wel mijn minste zorg.

Beetje offtopic: ben wel benieuwd of anderen dit wel eens hebben meegemaakt (niet speciaal van dit type, gewoon in het algemeen) en of/hoe ze het hebben opgelost.