Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart) Review

keesie113 31 juli 2015, laatste update op 4 augustus 2015, 225 views

Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)

Goed geluid, slecht bereik

Pluspunten

• Goed geluid
  • Mooi ontwerp
  • goede pasvorm

Minpunten

• zeer slecht bereik
  • staat niet zo stabiel
  • knipperende lampjes op basis en koptelefoon

Ik heb deze hoofdtelefoon aangeschaft omdat de vorige HDR-140, waar ik erg tevreden over was, defect was geraakt omdat ik er op was gaan zitten.

In deze revue worden dan ook vergelijkingen met deze oudere HDR-140 gemaakt

De geluidskwaliteit van deze hoofdtelefoon is nog beter als de vorige, ik heb daar niets op aan te merken. Je kan surround aan zetten, hierdoor klinkt het geluid wat ruimtelijker (uiteraard).
Er is ook een knopje om wat meer bassen in te stellen, persoonlijk hou ik daar niet zo van,

De oorschelpen maken dat het geluid ook goed binnen de hoofdtelefoon blijft en de stoorgeluiden er dus buiten.
De oorpads kan je overigens vervangen door die van de HDR-180, deze zijn van velours en zitten nog prettiger.

De drukknopjes voor de bediening werken goed, maar zijn toch wat minder handig dan de draaiknopjes op de oudere HDR-140. Het is wel even wennen, maar ze werken wel goed.

De koptelefoon heeft een mooi ontwerp, ook de zender, maar het ontwerp zorgt er wel voor dat deze ietwat instabiel staat.

Het enige wat enorm tegen valt is het bereik, waar ik met de oudere HDR-140 door het hele huis kon lopen zonder dat deze weg viel, kan ik met deze niet veel verder dan een meter of 8. volgens specificatie zou het tot 80 meter zijn.
De zender staat in de woonkamer, in de woonkamer is het ontvangst dan ook goed, maar de betonnen muur bij de keuken zorgt er ook al voor dat deze daar al weg valt.
Op de 1ste verdieping is er alleen bereik rond het trapgat, op de 2e verdieping helemaal niet, hier is de afstand tot de onvanger nog geen 8 meter.
Een ander nadeel van de gebruikte digitale techniek dat het geluid bij te weinig bereik plots weg valt, bij de oudere (analoge zal ik maar zeggen) hoofdtelefoon merk je dat er op de rand van het bereik ruis ontstaat.
Ik snap eigelijk niet waarom men van 860Mhz op 2,4 Ghz is overgestapt, 2,4Ghz heeft veel meer last van obstakels. Je kan de gebruikte digitale techniek toch ook op 860Mhz toepassen.

Verder knipperen er op de hoofdtelefoon en het basisstation lampjes, vooral op het basisstation is dat irritant omdat dat steeds je aandacht trekt, het basis station staat im mijn geval naast de tv.

Mijn conclusie is dan ook dat het een prima koptelefoon is zolang je maar in de zelfde ruimte blijft als de zender.

Heb jij ook een Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)?