Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty) Review

rebl50 31 juli 2015, 357 views

Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)

Goed, stevig, sterk en ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Switches werken uitstekend
  • Enorme WOW-factor
  • Makkelijk overstappen van niet-mechanisch.
  • Sleeved cable voor USB
  • Support van Corsair over soft/firmware is goed vanwege het Corsair forum.

Minpunten

• Software is wat wennen en zit verstopt achter zichzelf (snap je het nog?)
  • Firmware laat te wensen over.

Sinds een tijdje nu de Corsair K70 RGB op mijn bureau staan en ik moet zeggen, het is een van de mooiste speeltjes die ik in tijden heb gekocht.

Pro's:
Het toetsenbord is mechanisch en heeft een erg solide bouwkwaliteit, het is lastig te buigen en de switches zitten goed in elkaar (Was te verwachten van Cherry MX).
De LED's zijn erg mooi en gelukkig erg fel, in mijn kamer waren ze overdag nog erg goed te zien.

Con's:
De software is beiden een pro en een con, het is een erg krachtige software als je er mee leert werken.
Dat is de con aan de software, het is niet helemaal duidelijk hoe je wat doet en waar dat dan weer zit, maar als je er een tijdje aan zit te pulken kom je er toch uit (mede dankzij genoeg filmpjes van o.a. Corsair zelf over hoe je bepaalde effecten laat verschijnen).
Een andere con die ik vrijwel meteen merkte toen ik aan de slag ging met de software is dat de ledjes niet super vloeiend over komen, de kleuren zijn mooi maar de wisseling tussen kleuren hapert wat en geeft het gevoel alsof je naar een filmpje kijkt met trage internetverbinding, het is namelijk niet soepel.
Als laatste con merkte ik dat, ook al kost het toetsenbord zo veel geld en is Corsair een enorm groot bedrijf, de firmware van het toetsenbord nog veel werk nodig had. Het was namelijk het geval dat zodra mijn PC in slaapstand/uitstand verkeerde, het toetsenbord aan bleef met een van de twee standaard kleurenschema's helder opgelicht. Ik een dag later wel een firmware update waarin dit verholpen was maar dit laat maar zien dat de soft/firmware van de K70 RGB nog wat werk nodig heeft maar dat de support van Corsair erg goed is.

Al met al, een erg goed toetsenbord of je het nou koopt voor de kwaliteit, de leuke LEDjes of omdat je jezelf een uitdaging wilt geven met de software zit je bij dit toetsenbord helemaal goed.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)?