Specificaties (HT)PC barebone met socket 1150 - Bekijk alle specificaties

MSI ProBox23 (001BEU) Review

Munchkin 30 juli 2015, laatste update op 20 november 2015, 458 views

MSI ProBox23 (001BEU)

Goed afgewerkte kastje, met veel bijgeleverde zaken, resulterend in een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Klein
  • Zowel mSata als 2.5" ruimte
  • Laag verbruik (13,5 Watt idle)
  • Stil
  • Compleet: Bijgeleverde voeding, VESA adapter, en low-profile koeling

Minpunten

• Priegelwerk bij installeren CPU, geheugen, hd

Ik heb dit kastje gekocht omdat ik een klein workstation nodig had voor wat Linux / programmeer experimenten. Qua feature set was dit eigenlijk precies wat ik zocht:
- Klein (202 x 204 x 54.8 mm)
- Zowel mSata, als ruimte voor 2.5" harde schijf

Daarnaast heeft deze barebone als voordeel dat er al een 120W voeding, een low-profile koeler, en een VESA adapter bracket bijzit.

De afwerking van het kastje is in orde; ik ben nergens scherpe randjes tegengekomen, en de onderdelen (deksel, hd rekje) passen goed in elkaar.

Het inbouwen van de hardware (cpu, geheugen, koeler, mSata / hd) is minder eenvoudig dan gehoopt. Ik kreeg het niet voor elkaar om de bijgeleverde koeler goed te installeren, want het moederbord buigt behoorlijk door wanneer je de pootjes van de koeler daar doorheen probeert te drukken, en wanneer je een hoek van de koeler vastdrukt, schiet het pootje aan de overzijde er weer uit.
Uiteindelijk heb ik het moederbord maar losgeschroefd, en daarna de cpu, koeler, en mSata hd geinstalleerd. Vervolgens was het mogelijk om het moederbord met enig priegelen weer terug te zetten. Ik heb foto's toegevoegd van de binnenkant; foto's van de buitenkant kun je in betere kwaliteit vinden op de website van MSI.

Eenmaal geinstalleerd heb ik er Ubuntu opgezet (Linux Mint werkte ook prima) en heb ik het verbruik gemeten met een simpel cresta metertje; dat is 13,5 W idle, wat ik netjes vind.
Ook over het geluidsniveau ben ik tevreden; de koeling is van dichtbij wel hoorbaar als zacht geruis, maar zeker niet storend. Het geluid is vergelijkbaar met de stockkoeling van een Celeron G1820 in de laagste stand.

Conclusie: Goed afgewerkte kastje, met veel bijgeleverde zaken, resulterend in een goede prijs kwaliteit verhouding!

Heb jij ook een MSI ProBox23 (001BEU)?

Kan je aangeven wat precies jouw configuratie is?

Ik wil zelf namelijk een systeempje bouwen wat geschikt is voor Lightroom (hobby) en zat te denken aan een Intel Core i5 4690S (tdp 65 watt).
Ik heb de configuratie er in de review bij gezet. Ik gebruik hem dus met een Celeron G1820. Boven de processor zit direct een ventilatie rooster, dus de CPU koeler blaast de warmte direct het systeem uit. MSI geeft aan dat je er CPU met een TDP tm 65W in mag plaatsen, dus de Intel Core i5 4690S zou ook moeten werken.
Hoeveel graden word de CPU bij idle / load?
En zou een 3,5" HDD passen?