Specificaties Actie, Free Roaming-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

ARK: Survival Evolved, PC (Windows) Review

Nonode 28 juli 2015, laatste update op 28 juni 2016, 411 views

ARK: Survival Evolved, PC (Windows)

Sinds een paar dagen speel ik Ark en wat een ervaring. Ik speel samen met wat vrienden en dit is ook wel noodzakelijk. Het temmen van de Dinos, het uitvinden van allerlei dingen en het maken van meerdere basissen maakt dit tot een geweldige ervaring.

Pluspunten

• Dinos temmen, rijden en gebruiken voor van alles.
  • Teamwork loont echt, je krijgt xp voor wat andere doen zelfs als je slaapt(offline bent). Het is leuk om bomen te kappen voor vrienden die met een basis bezig zijn.
  • Persistent, de game stopt niet als je uitlogt. Goed uitkijken waar je gaat slapen dus, je lichaam is nog steeds kwetsbaar.
  • Game lijkt inmiddels vrij solide, zeker als je de grafische opties een beetje op je pc afstemt.
  • Prachtige landschappen, zeker 's ochtends als het licht door de bomen schijnt.

Minpunten

• glitches, maar wordt steeds minder.
  • In het begin best moeilijk, alle carnivoren willen je een kopje kleiner maken.
  • Nu nog elke dag een update voor je kiezen, meestal duren ze niet zo lang maar zorgt wel voor vertraging.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Update 28-06-16
Redelijk wat updates verder en talloze dino toevoegingen heb ik inmiddels meer dan 400 uur is het spel zitten. Ik ben er een tijdje tussen uit geweest maar sinds twee maanden slokt het weer mijn hele leven op.
Er is nu een nieuwe map bij ons op de server, The Center. Deze map lijkt een stukje groter en enorm divers daarnaast gaat ze hem met de release van de nieuwe redwood Biome afgelopen week nog groter maken. Voorheen speelde ik veel in een groep/tribe en nu speel ik alleen maar nog wel in een alliance, dit geeft weer een hele nieuwe dynamiek aan het spel. Het lokt wel echt enorm veel tijd op. Zo was ik afgelopen vrijdag vrij van mijn werk en had ik 's ochtends even een planning gemaakt van alle taken die ik moest doen die dag.... maar natuurlijk moest ik eerst even de dino's eten geven.... 7 uur verder had ik een hele nieuwe basis gebouwd en was van alle taken niet terecht gekomen....
Ik heb momenteel mijn basis boven op een berg gebouwd met het uitzicht over een rivier en het zijn echt prachtige beelden (en ik heb niet eens de beste videokaart).

Ze hebben ook een optie gemaakt waar je met "B" lokaal via de microfoon kan praten met elkaar als je characters bij elkaar in de buurt staan, Dit werkt erg prettig aangezien ik niet met iedereen in een TS zit.

We hebben op onze server ook een levendige ruilhandel van van alles wat je je maar kan bedenken.

Heb jij ook een ARK: Survival Evolved, PC (Windows)?

Hoi Nonode,

Ik ben erg 'late to the party' waarschijnlijk, maar ik heb wat vragen over deze game.
Ik heb een illegale versie gedownload gehad, rond de tijd dat je deze review schreef. Hierdoor kon ik natuurlijk alleen single player spelen. Ik zit er nu aan te denken de game alsnog te kopen, voor het online gedeelte. Ik heb echter geen vrienden die dit actief spelen.

Hoe zit het met de online comunity?
Zijn er mensen waar je je gemakkelijk bij kunt voegen? Of wellicht speel je het zelf nog? :)

Let me know!

Gr's
Ruud - EasyBoarder
Hoi Ruud,

Ik speel het zelf nog wel maar enkel op de PS4 en singleplayer/splitscreen met de kids. Online community is erg uitgebreid aangezien er voor weinig spellen zoveel servers zijn als voor ARK. Het is dus even zoeken naar een server die je aanstaat met de juiste settings (pvp/pve, mods etc).

Bij de server waar ik destijds op speelde was werkelijk een hele roleplaying gaande waar iedereen zijn eigen dingetje deed. Ik zat vooral in het metaal aangezien dat makkelijk te krijgen was als je op een goede plek zat en het leverde ook nog redelijk wat op. Ik heb nog steeds veel vrienden die daar ook nog steeds op spelen.

Ik kon deze zo snel even niet terugvinden maar als ik hem vind dan zet ik het adres ook wel even in dit bericht.

Op de PS4 is het nog best even wennen af en toe, de opties zijn zo uitgebreid en om dat allemaal op een joystick te krijgen... :)

[Reactie gewijzigd door Nonode op 20 februari 2017 16:30]