Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2) Review

TheLunatic 7 augustus 2005, 836 views

Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2)

Pluspunten

• Ondanks dat 'ie niet werkt draaide de koeler natuurlijk wel gewoon, en die kon ik nagenoeg niet horen. In ieder geval een STUK minder dan de stock-koeler die er nu helaas weer op zit.

Minpunten

• De koeler past niet standaard op mijn videokaart, en na modificatie van de koeler heb ik er niks meer aan want hij doet het niet.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 2
Nadat ik de koeler uit de doos had gehaald, en mijn stock-koeler van mijn Asus 6600GT had verwijderd, kwam ik er achter dat de koeler niet op de kaart pastte zonder een van de twee onderdelen te veranderen; OF een stukje van een heatsink van het geheugen verwijderen, of een stukje plastic van de koeler weghalen. Omdat ik liever niet aan een kaart van 180 euro ga prutsen heb ik een klein stukje plastic van de NV6 weggeslepen. Ik ben bag dat dit de reden is voor het niet functioneren van het geheel want als ik de kaart met koeler in mijn PC stop krijg ik gewoon geen beeld. Niks. Met de stock-koeler die er nu weer op zit heb ik wel beeld.

Beetje jammer dat er dergelijke systemen worden gemaakt en verkocht die niet standaard op de kaart past waarvoor 'ie gemaakt is. Arctic had best wat GT's kunnen proberen en een compatibility-list op de site kunnen zetten.

Heb jij ook een Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2)?

Hebben ze ook. Je zou gewoon eens op de site moeten kijken :D

http://www.arctic-cooling.com > VGA > NV Silencer 6 (Rev. 2) > Compatibility > tada....

With this height restriction drawing you can check your VGA board for compatibility with our cooler.
First you have to check the position of the mounting holes. Then check the height of the components.

http://www.arctic-cooling.com/downloads/compatibility/height_restr_nv6 _r2.pdf