Abit NF7-S2, nForce2 (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

SteveO 13 oktober 2005, 231 views

Abit NF7-S2, nForce2 (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• Nice color, voor in je gemodde kast; heeft ook lekker felle ledjes als ie uit staat ;-), verder heb je er weinig omkijken naar, alles werkt goed en koel

Minpunten

• Plaats van de CPU ligt een beetje ongeunstig (bij mij dan); bijna tegen de psu en de branders/spelers aan. Verder de mogelijkheid op het board voor firewire is leuk, maar de aansluiting zelf zit er niet standaard op (dus aan de achterkant ofzo).

Layout Score: 4
Prima board, weinig problemen mee gehad. Alleen een Corsair 512mb geheugendimm werkte op een dag plotseling niet meer met dit board, met een ander type Corsair daarna wel weer ineens. Verder ben ik er blij mee en het werkt nog altijd goed. Overclocken kan opzich goed, maar niet al te ver anders boot ie niet meer. Ziet er verder leuk uit in een case-mod kast met de ledjes die er op zitten enzo. Er hadden wel wat meer USB aansluitingen op mogen zitten (nu 2) maar die heb ik aan de voorkant ook zitten, dus bij mij zelf is dat wel ok. Genoeg mogelijkheden dus ook in de bios enzo. 2 temperatuursensoren, koelertje op chipset en goede ondersteuning van fabrikant > ik had m al een keertje teruggebracht toen niks meer werkte maar nadat ik m terugkreeg bleek de cpu overleden te zijn, het mainboard zelf is dus altijd blijven werken.

Heb jij ook een Abit NF7-S2, nForce2 (Sound, LAN, SATA-RAID)?