Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-Z7 (Zwart) Review

William S 16 juli 2015, laatste update op 13 september 2015, 442 views

Sony MDR-Z7 (Zwart)

Prachtig geluid en heerlijke look & feel. Gebruikersbeleving wordt echter volledig gefrustreerd en gedomineerd door de lange kabel van 3 meter voor gebruik met bijvoorbeeld Sony Walkman ZX2. Kortere kabel is in Europa niet verkrijgbaar en ondersteuning hierin door Sony Support Europe is dramatisch.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Heerlijke look & feel

Minpunten

• Veel en veel te lange kabel (3 meter) voor gebruik met mobiele apparaten.

Geluid heeft prachtige details; Hoge tonen en een volle warme bas. Stereo is uitstekend gescheiden wat je goed kunt horen met bijvoorbeeld: Dusty Springfield - Dusty in Memphis 1969.

Materiaal is uitstekend en oogt/voelt degelijk. Wanneer je de hoofdtelefoon vastpakt voel je dat je wat moois in handen hebt.

Meegeleverd is een kabel van 3 meter, wat voor mobiele apparaten, zoals de Sony Walkman ZX2 niet praktisch is en snel gaat irriteren ten koste van de beleving.

In Azie en de VS biedt Sony een (overigens best prijzige) korte kabel van 1.2 meter aan (MUC-B12SM1) voor iets meer dan 200 dollar. Deze is niet via Sony te bestellen, maar wel via Amazon. Reken op invoerrechten bij aflevering.

Update:
Beoordeling heb ik aangepast op de kortere kabel: MUC-B12SM1 waarbij het gebruiksgemak goed is. Zonder een kortere kabel was dit (voor mij) waardeloos.

Na verder contact met Sony een korte kabel ontvangen, waarvoor Sony echt haar best heeft gedaan en waarvoor ook dank. Daardoor kan ik de hoofdtelefoon gebruiken zoals bedacht: Samen met de Sony Walkman ZX2.

Heb jij ook een Sony MDR-Z7 (Zwart)?

Inmiddels benaderd door Sony en heel positief contact gehad.
Kun je wat meer details geven? Hoe ben je met ze in contact gekomen? En waarom vond je het nu positief? Was het reden om je review aan te passen en ben je er nog niet aan toe gekomen of vind je toch dat het te veel actie achteraf was?
Tip: iets om je kabel netjes omheen te wikkelen, zoals --> http://www.ebay.com/itm/C...&var=&hash=item485a56d505
Dank voor de tip. :) Klitteband is een andere optie.

Je zit dan wel met een kluwe van zo'n 1,5 2 meter opgerolde (wat dikkere) kabel aan je hoofdtelefoon..

Wat ik jammer vind is dat Sony eigenlijk wel weet hoe het ook kan, want bij bijvoorbeeld de SONY MDR-1A zit gewoon een kabel van 1.2 meter.

Daar wil je dan wat hulp bij van Sony, maar die hebben alleen scriptlezers op de support afdeling.
Vind dat je eindoordeel wel erg negatief is voor iets waarvan je zelf aangeeft dat je het een goed product vind. Alleen de kabel is een nadeel waar je uiteraard wat voor zou moeten aftrekken.

Dat ze niet intern dingen kunnen bestellen is eigenlijk wel logisch. Dit is nooit zo, omdat het aanbod voor Europa is zoals het is. Anders zouden ze het voor iedereen moeten doen, waar ze niet voor gekozen hebben.
Korte kabel is onderweg.Ik ga de review nog aanpassen. V.w.b. je opmerking over de kabellengte, is dat niet een kwestie tussen plusje of minnetje, maar gebruiken of niet: Ofwel tussen 1 ster en 5 sterren....
Als Sony onbedingt wil kiezen tussen 1.2m of 3m erbij leveren maar niet beide dan heb ik toch liever de 3m variant. Persoonlijk zie ik een model als deze niet als een koptelefoon voor onderweg maar meer om thuis te genieten van extreme mooi geluid. Als men dat ding toch graag mee wil nemen is het oprollen van de kabel toch echt wel een kleine moeite.

Helaas heb ik zelf nog geen MDR-Z7 maar wel al eens een uur naar geluisterd, helaas wel op mn telefoon. Ondanks de brakke DAC van de Samsung Note 2 klonk het toch al erg mooi, warm en rijk aan details. Erg grote stage aan geluid. Voor mij echt een must have maar hij kost toch al gauw 500 ballen. Wellicht trek ik de stoute schoenen nog eens aan en haal zo een ding, spijt zal ik er zeker niet van hebben :)