Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic T 70 p (Zilver, Zwart) Review

MvR1964!!!Newbie 15 juli 2015, laatste update op 15 juli 2015, 221 views

Beyerdynamic T 70 p (Zilver, Zwart)

Het verschil tussen Sennheiser HD555 en T70P was helaas niet zo groot dat ik aanschaf durfde te overwegen.

Pluspunten

• Zit comfort
  • Kleur

Minpunten

• Met name bas-geluid weergave niet uitzonderlijk, wat volgens specificaties/review juist wel zo zou moeten zijn
  • Een draadje uit de oorschelp drukte tegen mijn hoofd

De Beyerdynamic T70P zou mijn Sennheiser HD555 moeten vervangen.

De overwegingen om tot aanschaf van de T70P over te gaan waren verwachtte zitcomfort en naast goede weergave van de midden en hoog (voor klassiek, normale muziek, new age, new wave) , vooral een stevige weergave van de bass (met name voor (raw) hardstyle en hardcore en (double bass)drum van death metal en gothic).

Qua zitcomfort vond ik de T70P net wat minder dan de HD 555, maar zou acceptabel geweest zijn als het geluid overweldigend (veel) beter geweest zou zijn dan mijn HD 555. De T70P past overigens prima over mijn buitenoor-hoortoestel.

Het verschil tussen de T70P en de HD 555 was echter niet noemenswaardig groot. Of het aan eventueel inbranden van de T70P ligt (waarvan de meningen uiteenlopen of dit wel of niet nodig is of wel/niet bestaat), weet ik niet. De moeilijkheid hierbij was de afweging om de hoofdtelefoon langer te gebruiken en daarbij het risico te lopen, dat het verschil tussen HD555 en T70P gering bleef en ik de T70P (begrijperlijkerwijs) niet meer zou kunnen/mogen retourneren.

De consequentie zou dan zijn dat ik een behoorlijke investering in een hoofdtelefoon heb gedaan met nauwelijks verbetering en dat risico heb ik niet durven nemen. Ik had niet het vertrouwen dat de Beyerdynamic dit verschil zou gaan maken omdat ik ook geen andere Beyerdynamic als referentie had.

Na lang twijfelen de T70P helaas terug gestuurd.

Heb jij ook een Beyerdynamic T 70 p (Zilver, Zwart)?